Susihus

Tårögd

Publicerad 2013-08-17 20:04:26 i Allmänt

Go kväll lördag!
Äntligen har solent tittat fram efter en gråmulen dag. I gårkväll överraskades jag rejält av min älskade make. I många år har min pappas arbetsklocka legat i min byrålåda. För länge sen gick jag till en urmakare och frågade om den gick att laga, men de avråde mig för att självuppdragna klockor är svårlagade, och där hamnade klockan i byrålådan för gott trodde jag.
 
Men så igår fick jag en inslagen present av min man, och i paketet låg klockan! Fast nu fungerande, putsad och den svetsloppskadade glaset var utbytt. Han har plockat upp den ur min byrålåda, lämnat in den till en urmakare som har tagit sitt yrke på allvar, och letat upp den sista reservdelen i världen, lagat och putsat upp denna välanvända gamla klocka. Den värmer på min handled och jag är tårögd av omtanken och fixandet från min älskade och förstås känslan att få bära min pappas gamla klocka.
 
 
Bild: Susihus
 
Den lilla mojängen till höger på bilden är den utbytta delen som bara fanns en enda kvar i hela världen enligt Seiko. Nu gäller det att klockan håller under min levnadstid, precis som den höll tiden under min pappas yrkesverksamma år. Snacka om en pre-loved, välanvänd och vintage pryl som värmer hela mitt hjärta.
 
Massor med varma tack och pussar till min älskade man.
P&K och njut av helgen

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-08-18 20:18:02

Vilken alldeles underbar man du har hittat. :) Väldigt fint gjort!
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela