Susihus

Lite olika torsdagar

Publicerad 2013-12-05 16:51:00 i Inspiration

Go eftermiddag torsdag! 
För en vecka sen satt jag på takterassen till Riad Saba i Marrakech och åt en ljuvlig couscouslunch i solskenet. Spatserade sen iväg på eftermiddagen i en temperatur runt 22 grader, för att hamna på ett helt ljuvligt spa. En vecka senare sitter jag och tittar ut i ett grått, regnigt och rackans blåsigt Växjö, med en temperatur runt 2 grader. Nu väntar vi bara på stormen Sven...brr. Kontraster!
 
Ikväll gäller det att krypa upp i soffan, tända brasan och en mängd med ljus på det, och låta stormen dra förbi.
 
 
 
Bild: Susihus
Lite direktimport från Marrakech, lyktan och fatet. 
 
Vi får väl se om det blir någon snö som skojade till detta grå.
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-12-06 21:55:35

Vilka kontraster.
Men så fin lykta. Jag har en stjärna från samma stad. Den ska leta fram ur gömmorna.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela