Susihus

Det oväntade...

Publicerad 2013-01-25 14:09:00 i Hem

Plötsligt händer det! Ja idag är det lönedag, hrmm som egen företagare så innebär det att jag bör ha betalat ut lön till mig själv, hoppsan det har jag inte gjort. Jag tror jag väntar en månad till och se om det blir något över innan jag betalar ut någon lön till mig själv. Får leva lite på min gamla slutlön lite till....
 
Har lovat att fixa en dessert till mannens middag imorgonkväll, så nu skulle jag koka Kondenserad mjölk för första gången. Efter att jag tyckte att grytan kändes lite onödigt stor så hittade jag farfars kaffepanna längst in i grytskåpet...och rätt så oväntad förrutom att den var hur söt som helst så är den gjord av Sigvard Bernadotte.
Bild: Susihus
Små små saker som kan förgylla vardagen, åh det gör mig lite lycklig. 
Ha en vacker fredag! 
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-25 18:50:45

Samma här. Lever på kärlek och luft.
Trevlig fredag och hoppas mjölken blev bra, vad det nu ska bli.
/P

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-01-27 19:09:43

Tro vad du ska göra då, med kondenserad mjölk? Ha en mysig söndagkväll!

Svar: Det blev en koladröm med dajmgrädde och lite lingon till det.
Sus i hus

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2013-01-27 19:10:28

Nej men, vilken överraskning :-) Hoppas desserten blev bra!

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-28 08:10:04

Åh, blev det gott? Jag brukar nästan vilja koka en extra burk direkt, bara för att få äta upp den där jäkligt goda kolakrämen. Mums!
Hihi... men det är ju nu du ska klämma i med dubbel löneutbetalning, jämfört med det du hade tidigare. =D
Kram och ha en fin vecka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela