Susihus

Inspirationsdag

Publicerad 2013-01-18 15:39:00 i Inspiration

Snön ligger kvar och det är fantastiskt vackert ute. Efter gårdagens härliga dag och ett glatt morgonbesked idag gjorde ett härligt avslut på denna arbetsveckan.  Hann inte ens trubba ner min sinnestillstånd av min cykel som plötsligt valde att kasta sig in i bilen där de står i garaget...en liten härlig repa på bakdörren. Hrmm
 
Nåja efter gårdagens härliga Almidag med föreläsning om att Våga vara framgångsrik, så klarade jag den motgången idag. Här föreläste bland annat Renee Voltaire som föredragshållare och hon satt även med i paneldebatten, sen avslutades dagen med en 2 timmar sprudlande föreläsning med Anders Haglund. Har ni inte lyssnat på honom så ta tillfället när det kommer för det var helt fantastiskt och man växer som människa. Hans härliga tal om sinnestillstånd är det som är avgörande i allt är verkligen upplyftande och tänkvärt.
Bild: Susihus
I hans boxar som alla hänger ihop står det Potential-Handling-Resultat-Tro. En härlig dag och som alltid träffar jag en massa roliga och inspirerande människor som ger en lite nya tankar, idéer och kontakter framförallt. Härligt!
 
Ja innan det blir helg här så ska jag få iväg några fakturor. Här blir det Dumplingstillverkning med goda vänner i helgen, och jag håller utkik på skidspår.se för att förhoppningsvis öppnar spåren här i dagarna...
 
Happy Friday
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-19 15:02:49

Jag är dålig på att gå på föreläsningar och annat som ger inspiration. Har liksom jobbat med att själv orka, så all konsentration har lagts där. Men nu är det nog dags för något. Så man inte hamnar i samma hjulspår utan att se saker från andra infallsvinklar.
Som egen, är det ju ytterst viktigt.

/P

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-01-20 18:53:07

Va härligt det är med föreläsningar, och helst när de ger en nånting. Personlig utveckling är bland det roligaste och intressantaste jag vet! Ha en fin söndagkväll, kram!

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-20 21:29:31

Så duktig du verkar vara i ditt arbete (också). Härligt att det går bra! :)
Hi hi... undrar om cykeln var trött på att bara stå stilla i garaget? Det lät lite roligt. ;)
Kram och ha en fin vecka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela