Susihus

Schack i trädgården

Publicerad 2013-07-15 08:50:00 i Inspiration

God morgon måndag!
Fyra härliga veckor har rusat undan och idag var det dax för mannen att cykla till jobbet igen. Inte klokt vad dagarna flyger iväg. De sista semesterdagarna har vi njutit av ett fantastiskt sommarväder och baravaradagar!
Ljuvligt en massa böcker är lästa och nya är reserverade på biblioteket. Väntar bara på att telefonen ska plinga till så jag kan hämta dem.
 
Då schack trenden har slagit till i modevärlden, ja kanske mest schackrutigt men ändå, så tänkte jag hänga på fast i trädgårdsväg då. Jag hittade några schackpjäser som har varit med på ett event som bordsdekoration. Lämpligt nog hade de hål i botten, så lite blompinne och lite sprayfärg så fick jag lite nya dekorationer.
 
 
 
Bilder: Susihus
 
Vet inte om det blir schack matt men lite småsöta var de allt!
 
Njut av den fina sommardagen!
Kram

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-07-15 08:56:35

Ja här har det inte varit många varma dagar sedan i maj. I går plockade jag fram yllesockarna och snart åker täckjackan på när man ska ut i stallet. Underbart är tydligen kort, speciellt här i norr.

~Ingrid

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-07-17 10:30:22

Annorlunda och coolt med schack i trädgården. :)
Den där skålen i betong som såg ut som en Marimekkoskål gillade jag också.
Insprirerande trädgårdsbilder, som alltid hos dig. Och mer dåligt samvete över vår egen sorgliga trädgård... hi hi!
Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-07-18 23:43:54

Vilka fina! Hoppas de håller för lite regn. För det kommer väl förr eller senare, menar jag.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela