Susihus

Vansbro = Komplett Tjejklassiker!

Publicerad 2013-07-09 10:50:31 i Inspiration

Nåja det fanns ju en anledning till vår lilla semestertripp. Allt för att skoja till en Vansbroutflykt så förgyllde jag med ett par dagar på hotell i Stockholm, sen upp till ett par goda vänner i Bergslagen för att åka upp till Vansbro på lördagen. Solen sken och det var fantastiskt fint väder, alltid något!
 
Lilla Vansbro var fullt av folk och det var bara att dra på sig våtdräkten och få lite smått panik över hur långt det är till mål.... Då man dessutom ska hämta nummerlappen i målområdet och sen gå hela sträckan så inser man att det är en bit att simma! 
 
Nåja det var inte iskallt i vattnet runt 16 grader så det var inte så farligt. Dock var jag ju inte påläst att vi simmar motströms men det gör vi. Puuuh va jobbigt och i år var det tydligen rätt strömt. Fick aldrig något flyt i simningen utan jagade mest omkring och förbrände energi, usch det här var jobbigt även om det inte tog så lång tid. Hittade ingen njutning i detta alls. Förstod sen att jag skulle ha legat närmare bryggan för att slippa strömmarna men efter 32-33 minuter så var jag väl i mål och Tjejklassikern är nu klar! Tjohooo!
 
 
Bild: Susihus
 
Kändes så tomt efteråt att jag inte ens köpte min tänkta Tjejklassikerjacka, tur att det finns näthandel om jag nu kommer på att jag ska ha en. 
Summa sumarum är att det har varit väldigt roligt och utmanande att göra detta. Har jobbat väldigt mycket mentalt, dock med simningen så hittade jag ingen njutning alls och kunde inte trolla bort något, inte så mycket att titta på och lura sig själv med. Det som jag trodde var lättast var tuffast - Lidingö. Dock var jag nog inte rätt tränad, och det som jag trodde var tuffast var lättast - Vättern. 
Jag har haft grym tur med vädret på alla lopp, strålande solsken och skönt väder, även om det gav svåra eller inga spår alls på Vasan.
 
Nu ska jag fundera på om jag ens kan tänka mig att göra Halvklassikern. Vi får se! Men först ska jag ju lära mig att åka inlines... Mot nya äventyr!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-07-09 19:14:12

Oj, så olika! Jag tyckte att simningen var så himla lättfixad. Det jobbigaste var nog skidorna, trots att jag är en skidtjej. ;)
Jag kommer ihåg ångesten före, den lååånga banan man skulle simma och alla sjukvårdare som stod längst banan redo att rycka ut. Fy! Jag står ju alltid så långt bak i alla starter, att jag inte får toppentider, men gör hellre så än att bli omkörd av stressade, tidsjagande typer. Jag skulle gärna göra om Vansbro. :)
Stort grattis till dig! Jag kände också ett väldigt tomrum då allt var klart... vad ska man göra nu, liksom?
Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2013-07-09 19:46:21

Stort grattis! Jag är mycket imponerad!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-07-10 21:30:13

Ja du, nog blir man lite imponerad minst sagt. Jag bugar och bockar för din insats!

~Ingrid

Svar: Tack snälla
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-07-10 23:07:06

Du är grym!
Grattis!
Halvklassikern? Vad ingår då?
/P

Svar: Tack! 15 km löpning Lidingö, 45 km Vasa, 150 km cykling Vättern, 1500 m simning Vansbro. Vi får se...
Sus i hus

Postat av: nina

Publicerad 2013-07-11 22:58:00

ett stort grattis till dig! bra kämpat!

jag kan kanske tänka mig en halvklassiker sen nångång jag åxå, men det blir inte nästa år i alla fall :)
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela