Susihus

Valborgsfest

Publicerad 2013-05-02 09:56:50 i Hem

God morgon torsdag! 
Vart tar veckorna vägen? Redan torsdag och min man har så snällt delat med sig av sin förkylning som han tog med sig hem från Österlen. Nåja solen skiner och det är vår! 
 
Vi har haft en liten Valborgsfest och tänkte dela med mig lite av dukning och bordsplacering från den festen.
Köpte 2 mdf skivor som vi målade med griffeltavelfärg och de fick bli borden. Praktiskt slipper duk och skrev en uppmaning till gästerna att de skulle skiva vad de ville göra under 2013.
 
Som bordsplacering hade jag gjort strutar och fyllt med lite godis, samarin och en fröpåse för lite fägring.
 
 
Kvällens meny fanns oxå på en griffeltavla
 
Kvällens tema var mina favoriter! Förrätten fick de på tallrik då det andra var dukat på buffé, tycker det är trevligt om det är lite variation på det hela.
 
Fröknäcke med rödbet och pepparrotsost med renstek, Västerbottenkex med gräddfil, löjrom och nyklippt gräslök, dillknäcke med skagenröra.
 
Buffén bestod av grönsallad toppad med fetaost och granatäpple, färskpotatissallad med sparris och rädisor, grillad lax, grillad långkokt pulled pork, lite olika sorters surdegsbröd och ost till det. 
 
Desserten bestod av äppelpaj med hemgjord vaniljsås, Blåbärscheescake, Chokladpavlova med hallon och chokladmacarones.
 
Barnen på hörnen fick även en x uppgift att hitta på hundnamn till oss. De var en kreativ kille som funderade och skrev mycket. 
 
Bilder: Susihus
 
Vi hade tänkt att såga ner skivorna och göra något annat med dem men nu funderar vi på att behålla dem. Skönt att få ett lååångbord med jämnskiva om vi ska ha fest igen. Får se om de får plats i garaget.
 
Må gott
Nu ska jag krya på mig
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-05-04 15:08:32

Wow vilket läckert bord. Jätte snyggt med den matta skivan.

Nu har jag tovat en......hare, men det blev ingen hare. Kan du tänka dej, skepnaden liknade mer och mer en hund.
Haha, kommer kanske bild så småningom. Den är för lätt bara. Kanske man ska börja med en sten i kroppen för att få tyngd? Eller en påse ris kanske?
Är påskhararna lätta? Ramlar de lätt omkull?
/P

Svar: Haha påskhund har väl alla hört talas om ;) Hararna är rätt lätta, de är nog fyllda med vadd, men ris låter väl inte så dumt. Lycka till! Ser fram emot bild.
Sus i hus

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-05-05 18:26:59

Hej,

Vilken fin dukning och smart med bordsskivan. Skrattade gott åt samarinpåsen - du är fiffig du!!

~Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela