Susihus

Dukning

Publicerad 2013-11-01 08:37:00 i Hem

God morgon fredag! 
Uppe tidigt fast jag inte behöver cykla iväg idag. Ska dock skriva ihop och organisera till mitt kursmaterial för hundkurserna och lägga över dem på min nyinköpta Ipad. Inga mer papper och pärmar för kurserna i alla fall ;)
 
Har även fixat till bordsdekorationen inför kvällens middag med goda vänner. Under dagen ska jag fixa och förbereda lite mat. Havtorn står bland annat på menyn...
 
 
 
Bilder: Susihus
 
Väldigt enkelt en murgröna som jag satte i en låg vit kruka, några lärkgranskvistar och lite kål som jag köpte i Köpenhamn. Stack ner dem dels i krukan och sen runt bland grenarna.  Lite ljus bara runt omkring och tada! Lågt och bra arrangemang så att vi kan se varandra över bordet.
 
Det blir nog en liten tur till kyrkogården med gravdekorationen som jag tillverkade igår, sen som vanligt! Eller precis i tid!
Önskar dig en fantastisk skön fredag och go helg
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-01 15:40:05

Åh, så fint! Det ser nästan ut som min brudbukett om man sticker dit gula solrosor eller gerbera. Hade murgröna i min bukett, eftersom vi gifte oss på Gotland och den ön ju har en speciell plats i mitt hjärta. :)
Kram och trevlig helg vännen!
Har du bokat Halvvasan än? :D
Hoppas på ditt sällskap. :D

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-11-05 09:57:16

Å så fint du gjort!!! Jag blir så osäker så fort jag handskas med blommor men det där låter ju ganska så enkelt ändå, får testa något sådant till nästa middagsbjudning. Smart också att duka i god tid innan, det är ofta det sista jag gör och blir därför inte så himla bra...

Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Svar: Tack! Du som är sån trädgårdsfixare...det fixar du lätt =) Jag lovar.
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela