Susihus

En fågel viskade i mitt öra...

Publicerad 2013-10-30 14:19:00 i Inspiration

Hej onsdag! 
Efter att stormen har farit förbi här i måndagskväll och jag roade mig kungligt att ge mig ut och åka tåg igår. Skulle bara till Malmö, men oj det tog sin tid vill jag lova. Enligt nätet skulle tåget gå, men nej när jag väl kom till stationen det skulle bli buss men ingen visste när och var. Fick åka med X2000 2 timmar senare, dock blev vi försenade ytterligare i Hässleholm för där fanns det ingen ström. Nåja en resa på drygt 20 mil tog 4,5 timme. 
 
Det blåste rejält här i måndagskväll, trodde först inte det skulle bli så farligt men huuu ett tag trodde jag att fönstrerna skulle blåsa bort, vi räddade ljuslyktor och lite lösa saker som stod ute efter hand. 
 
 
Bilder: Susihus
 
Vår nya införskaffade i konstväg - keramik fågel - fick flyga in en runda och boa in sig i tvättstugan under stormnatten, innan den fick flyga tillbaka och pryda sin plats på garageväggen igen.
 
Vi hittade den på vår utflykt till Höganäs och blev blixtkära i den söta lilla pippin. Tror bestämt att den viskade i vårt öra att den ville flyga med oss hem...

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-10-30 20:38:41

Vilken jättesöt fågel! Tur att ni räddade den från stormen. :)
Hörru... får jag sällskap på Halvvasan då?! :D
Kram!

Svar: Tack! Har inte riktigt bestämt mig...men det är inte omöjligt!?
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-10-31 08:55:18

Förstår att ni hörde den fågelns röst. Den är fantastisk fin och originell. Det är mycket roligare att ha saker som inte varenda granne har, eller hur?
/P

Svar: Ja visst är det!
Sus i hus

Postat av: Paulina Holmberg

Publicerad 2013-10-31 09:02:32

Vilken söt liten fågel :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela