Susihus

Tack

Publicerad 2013-09-22 20:53:01 i Allmänt

Tack för alla värmande ord, sms, telefonsamtal, mail, blombud, hembakade macarons, en varm kram på stan det lindrar något denna tunga tid som har följt efter vår älskade Bonos bortgång.
 
Det har varit tungt och är tungt, vi kämpar, försöker att hitta lite nya rutiner i vår vardag. Tack och lov till mitt nya jobb där jag kan försvinna bort dagtid och skingra tankarna och trolla bort tiden och dessutom tro att allt är som vanligt. Verkligheten slår till när jag kommer hem och öppnar dörren och det inte finns någon där som möter. Det är tufft! Det var med lite skräckblandade känslor vi gick mot helg, vi behövde få tiden att vila ut, efter den omtumlande veckan, samtidigt som vi skulle få väldigt mycket tid hemma, där vi är vana att alltid ha sällskap av vår fyrbente vän. 
 
 
BIld: Susihus
 
Vår fina höstiga bukett som vi fick av goda vänner.
 
För mig som har haft Bono vid min sida från det han var liten valp, känns det märkligt att inte ha sin trogna följeslagare bredvid sig och dessutom har jag ju förlorat min trognaste träningskompis. Det tar tid att vänja sig vid att han inte finns där vid min sida. 
 
Njut av varandra och era fyrbenta vänner!
Kram

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-09-23 15:58:45

Oh nej vad förfärligt med Bono! Så otroligt sorgligt och vilken chock ni måste ha fått. Stor styrkekram!

Svar: Ja hemskt! Tack snälla
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-09-23 16:31:52

Det är tomt här också. Fast jag har ändå två kvar. Konstigt nog saknar jag allt det jag avskydde förut. Han tiggde potatis. Rå potatis var en delikatess. Han pep och pep. Mitt framför spisen skulle han ligga. Jag sa till honom gång på gång. Han krattade inte på dörren, han våldtog den. Vi har rivmärken från ögonhöjd.

Men jag fick förbereda mej, det han nog inte du.
/P

Svar: Nej i och för sig inte men jag tror inte man någonsin kan förbereda sig ändå för det är så gräsligt definitivt. Jag håller med dig, jag höll på bli tokig på Bonos ljudande när vi skulle gå på promenad, han var så lycklig och nu saknar jag dem varje gång jag går ut på trappen. Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela