Susihus

Älskade Ezton

Publicerad 2014-01-24 12:08:22 i Hund

Ännu ett hundinlägg här på bloggen och detta är ett av de värsta. Vår älskade omplaceringshund Ezton, den ljuvligt söta och charmiga Welsh Corgi Cardigan med hängöron blev igår ihjälkörd. 
 
Jag var på väg hem från konferens, när jag kom hem möttes jag av att Ezton var borta. Mannen hade varit ute med båda hundarna, gått en liten runda (burit på Saga) och kommit hem till trädgården, där hundarna lekte. J var med ute han uträttade ett ärende i garaget och Saga följde med, Ezton var kvar i trädgården. Det hela tog mindre än 1 minut, sen var Ezton borta. Vi ropade, letade, gick, sprang och cyklade i området efter honom men ingenstans kunde vi hitta honom.
 
1 timme efter att jag kom hem så kom det hemska samtalet från polisen och sa att man har hittat en liten spräcklig hund ihjälkörd på stora vägen. J cyklade och mötte dem och som vi trodde fast man lever på hoppet så tyvärr var det vår goa Ezton. 
 
Bild: Susihus
 
Hur han har kommit så långt bort och varför vet vi inte. Har han följt efter något, blivit skrämd och kommit vilse ingen aning och vi kommer aldrig att få veta. Tur i oturen att de hittade honom för ovissheten var nog värre. 
 
Det känns så meningslöst vi har knappt fått rå om honom i 2 månader och han utvecklades för varje dag. Han lekte med Saga och tog till och med ett föremål i munnen och sprang runt. Han har inte burit på något någonsin. Han hade fått upp tempot och fysiken, tyckte det var roligt med promenader och träna lite agility. Denna goa herre som passade oss så bra i både ålder och ett bra komplement till Saga. Så orättvist, vi fick ha 2 goa hundar i mindre än en vecka. Mannen som var så glad över "sin" träningskompis, är nu helt förkrossad, vilket givetvis jag är också för han var en riktig liten goding som charmade alla med sitt sätt och sin vackra teckning.
 
Vi saknar honom så det gör ont!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-01-24 13:28:45

Det gör ont i hjärtat att läsa. Kram!

Svar: Tack ja helt chockade är vi.
Sus i hus

Postat av: Petra

Publicerad 2014-01-24 13:48:56

Men vad fruktansvärt! Jag är så ledsen för er skull!

Svar: Tack snälla
Sus i hus

Postat av: Ingrid

Publicerad 2014-01-24 16:54:37

Men NEJJJ! Jag saknar ord, sötaste lilla Enzo...så jäkla orättvist och onödigt. Mina tankar finns hos er!

Ingrid

Postat av: Ingrid

Publicerad 2014-01-24 16:55:47

Ezton ska det stå och inget annat. Rättstavningsprogram och allt.

~Ingrid

Svar: Usch ja så hemskt detta är nog det värsta jag har varit med om, så meningslöst. kram
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-01-25 08:36:45

Det finns verkligen inga ord! Jag är så ledsen för er skull. ❤️

Svar: Tack! Nej det är helt ofattbart. Kram
Sus i hus

Postat av: Christina

Publicerad 2014-01-25 17:57:33

Alla våra varmaste tankar till er!! Kramar från alla Linderosorna ❤️

Svar: Tack snälla
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-01-25 23:16:42

Nehej! Varför, varför? Det finns liksom inte ord! Det är så orättvist på alla sett. Sänder styrkekramar, det är ju det enda jag kan göra.
/P

Svar: Ja så fruktansvärt meningslöst och helt chockerande. Tack!
Sus i hus

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2014-01-26 18:52:56

Men fy vad tråkigt...känner med er. Kram!

Svar: Tack
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela