Susihus

DIY - ljusstake

Publicerad 2014-01-08 15:37:23 i Inspiration

Ljusstakar kan man väl aldrig få för många av eller? Särskilt inte så här års behöver vi lysas upp överallt och kanske även upplysas ;) 
 
Detta gråa  mörker som omsluter oss och som inte går att påverka alls, dock känner jag att det påverkar mig. På det viset kan jag sakna snö och lite kyla för att få ljuset. Dock kan jag erkänna att som cykelpendlare och hundkurshållare så finns det även positiva sidor av en mild vinter. 
 
Nåväl ljusstakar var det ju inlägget skulle handla om. Vi började det nya året med att vara lite kreativa. Redan på nyårsdagen så drog vi ut i verkstaden med goda vänner, det borrades, slipades och spraymålades kulor. Vi hade nämligen fått för oss att vi ville göra vår alldeles egna variant av fina Ferm Livings ljusstake.
 
 
Bilder: Susihus
Kulor och lädersnöre inhandlades på pysselbutiken P, sprayfärg på byggbutiken och sen skred vi till verket. Det tog dock ett tag att få färgen att torka i detta fuktiga klimat. Men till slut så blev det bra!
Nu sprider den lite ljus på vårt matbord. Funderar redan på vad vi ska hitta på nästa nyår, kreativitet är ju rätt skön start på det nya året.
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-01-10 22:16:42

Ni är verkligen kreativa! Så fin den blev och som du säger, ljusstakar kan man nästan inte få för många av. Nu ska ju vintern komma.....
Jag har inte sett den än och i mogon ska det fortfarande vara plusgrader här.
Ha en skön helg!
/P

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2014-01-21 19:08:27

Så fin ljusstake!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela