Susihus

Ordval

Publicerad 2014-01-31 08:51:00 i Allmänt

God morgon fredag!
 
Igår funderade jag lite på människors ordval i olika sammanhang. Dels jobbar jag med ett företag som har en förkärlek till att använda ordet MEN. Jag vet inte om jag är gammeldags - för jag fick lära mig att inte använda ordet men i alla fall inte i början av en mening. I går fick jag ett förslag på ett mailutskick till kunder där man har inlett rubriken med Men... det blev inte godkänt av mig. Fick till svar att vi använder oss gärna av men med lite glimten i ögat?! Min svenskalärare hade hoppat fram med sin rödmarkerande penna och strukit och skrivit en kommentar.
 
Nåväl sen kom nästa märkliga ordval. Jag blev uppringd av Eztons försäkringsbolag och hon ville prata om Eztons skada?! Skada vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om. Visst det är ju en skada för oss att han inte finns, men han har ju ingen skada längre. Då försökte hon släta över det lite och det blev bara pinsamt, förstår att det är hennes jobb, men för det ringer hon till människor som har förlorat i vårt fall en familjemedlem. Allt handlade dessutom om att hon ville ha polisrapporten för att se om man kan processa om vilket försäkringsbolag som ska betala, då det kan vara den som körde på honom. Här började jag bli riktigt irriterad och ifrågasatte varför det skulle vara bra och var på väg att lägga ner allt, för det kändes bara meningslöst. 
 
Tur att Saga bjuder på sin sköna valpinställning så man kan skratta åt allt! Hon älskar snön!
 
Bild: Susihus
 
Ja det var mina gårdagens reflektioner, vilka reflektioner hade du?
Här blir det hundutbildning hela helgen, specialsök står på schemat. Ska bli superroligt.
Go fredagskram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-01-31 16:30:24

Jag är lite allergisk mot "så". Det är ett ord som ofta missbrukas, tycker jag. Så det så!! Haha
Jag själv har märkt att jag skriver kommentare där jag hoppar över ord. Tex att skriva "jätte bra, ju". I stört för hela meningen. "Det var jätte..."
En lite reflektion! Det var en liten reflektion, menar jag.

Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget. Det är det sista man vill hålla på med i sådana här fall.
Mysfredag på dej!
/P

Svar: Haha den har jag också, såsig text kallade jag och en kollega det när det var för mycket så ;)Tack det har löst sig med försäkringsbolaget.
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-01-31 22:54:55

Jag kan också reta mig galen på vissa saker, just nu blir jag galen på folk som säger "liksom" och "så att säga" i varje mening... Om och om igen. Hör de inte själva att de låter som papegojor? ;)
Saga är underbar. Hoppas att det känns lite mindre tungt för er nu!
Kram! ❤️

Postat av: Ingrid

Publicerad 2014-02-01 08:39:04

Jag har tänkt på er hela veckan och om det som hände med Ezton. Ni har fått vara med om mycket när det gäller hundar sista åren. Tur att ni har Saga där som kan glädja er.

Kram
Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela