Susihus

Inredningskurs

Publicerad 2007-09-24 20:19:23 i Hem

Oj va helgen försvinner i ett nafs, och vilket härligt väder vi har haft! Så här ska hösten vara, soligt och fint med skön värme, det är nästan så man vill trycka på pausknappen och bara stanna upp ett tag.

I går valde jag dock att spendera dagen inne på Village, det var Heminredningskurs där som jag och en kompis hade anmält oss till. Riktigt trevligt det var Möblering med förslag på en förändringslista som hela familjen kunde gå igenom innan man gjorde en förändring, tips vid möblering och sen praktisk övning med att inreda ett stort vardagsrum åt en familj. Nästa pass var Färgsättning, våra vanligaste färger, färgsättning till våra träslag, fondväggar och konsten att hänga tavlor rätt, här var den praktiska övningen att köra en lite kollage och då med hjälp av sakerna i butiken, jätteroligt! Kan kanske till och med tänka mej att ha lite orange hemma...
Sista passet handlade om Ljussättning, inred med allmänljus, stämningsljus och punktbelysning, att man behöver 5-15 ljuskällor i ett rum! Hoppsan hallen, här har vi lite att göra. Särskilt nu när lille herr Bono har fixat stämningsbelysningen där igen, han har knaprat av sladden!!!

Kursen var trevlig och lärorik och det ska komma en fortsättning här i oktober så det får nog bli en steg 2.

Hoppas att ni har haft en härlig helg!
Må gott
image35
Ursäkta bildens kvalité, men mitt bildkollage försvann så det fick bli lite fix och trix

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2007-09-24 20:42:31

oj, vad kul med inredningskurs. DEn skulle man ju varit med på. Men bor ju en bit bort. Det lät väldigt intressant.
Här har det oxå varit härligt höstväder, näst intill sommar. Jag var ute på gården idag på jobb och kunde vara ute i bara t-shirt hela em. Härligt.
ha en gó kväll.

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-25 10:28:27

Heeej! Låter hur kul som helst med sådan kurs ju!!
Ha en trevlig dag! Kram

Postat av: susanne f

Publicerad 2007-09-25 18:38:43

Vad kul det verkar att vara på en sån kurs....
Vill förändra mitt vardagsrum, men vet inte hur

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-25 18:41:55

Låter kul, det är ju jätteviktigt med ljussättning. Alltid kul att lära sig lite nytt, kram

Postat av: pia

Publicerad 2007-09-25 20:47:07

ÅÅåhhh en sån kurs skulle ja me vilja gå...*avis* det lät jätteskojsigt! trevlig tisdag-kväll. kram på dig:)

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-25 21:12:29

åh vad kul, måste kolla med Village i Umeå om de har kurser här!

Postat av: Frida

Publicerad 2007-09-25 21:39:49

Kul idé att ha kurs!

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-09-27 06:48:07

Åh va roligt! Visste inte att Village hade sånna kurser. Älskar deras affär, hittar alltid nått där :)

Postat av: Erika

Publicerad 2007-10-22 14:27:30

Hej vännen!
Kul att du uppskattade kursen, roligt att läsa lite kommentarer också :) Fin blogg du har! Jag blir inspirerar dig och du inspirerar mig, det är toppen!
Kram Erika (kursledaren)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela