Susihus

Soligt värre

Publicerad 2008-04-20 21:24:49 i Hem

Vilken helg så härlig! Solen har strålat och värmt gott denna härliga helg. Här har flitens myra sprungit omkring, trädgårdsfix -här finns hur mycket som helst att göra, slipning av morfars gamla skrivbord -bild kommer, deklarerat - hu så trist! Varje år suckar jag lika tungt och undrar vad det är för en liten aktie som har dykt upp mitt i deklarationen!
Rabarberna har växt denna veckan så i går fick det bli en liten skörd och avnjuta en rabarberpaj. Mmm va det är gott och det är vår om något när man får gå ut och skörda rabarber!
image165
I går putsade jag fönstrerna, nu med nya tag, tack vare Medaljongens pr för mirakeltrasa. Jag fick väl lite blandade resultat, vissa blev toppen men några fick jag lite flammiga. Hrmm skulle nog inte haft diskmedel i vattnet - gick av gammal vana!

Tvättade sovrumsgardinerna och OJ va de krympte...tur att jag hade lagt upp med råge. Det var bara att sprätta och sy om.
image168
Nja lite mörkbild, svårt när det är så ljust ute...
Vår nyinköpta Mairorullgardin fick också komma på plats nu när det var nyputsat. Så nu kan våra övernattande gäster få sova i mörker. För äntligen har Mairos mönsterrullgardiner kommit i totalmörkervariant.

image169
Bilder: Susihus

Va skönt det är med fint väder, jag får energi, man träffar sina grannar lite spontant och kan ta en fika. Lite ny färg har infunnit sig i ansiktet och nu är det bara löparskorna som fattas. Snart hoppas jag att denna sega förkylning drar någon annanstans.

Ha nu en skön vecka!
KRAM

Ps. Om ni inte har sett Bourne Identity så rullar den nu (söndagkväll) Toppenfilm!

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2008-04-20 22:42:02

Vilka härliga bilder...
Sol det har vi också, men en hel del snö också :)
Ha de gott!

Postat av: pia

Publicerad 2008-04-21 07:56:19

wow! rabarber!!! Det är så fascinerande att se hur mycket vår ni har, vi har ju liksom snö ännu, men strålande sol...snart så;)
kram

Postat av: PiM

Publicerad 2008-04-21 10:29:40

vill oxå ha den rullgardinen - blev lite sugen på paj, när jag såg dina rabarber .. // PiM

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-04-21 12:35:01

rullgardinen är sa himla snygg! shit va sugen jag blev pa rabarberpaj nu .. med äkta svensk vaniljsas fran ekströms.. mmmmm

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-04-21 12:54:38

Mmm...rabarberpaj... hur gott lät inte det!!! Vi har inga rabarber men det måste ändras å det snaraste. Hur kan man ha en trädgård utan rabarber liksom?!??

Önskar dig en solig och fin vecka!
Kram Jenny

Postat av: detsvartataket

Publicerad 2008-04-21 15:32:32

Knappt man vågar säga..men jag slet upp dom rabarbena som fanns i vår trädgård när vi köpte vårt hus...ingen av oss gillar det..men med mycket socker går alllt ner *fniss*
Vad fint det blev!!

Postat av: MO

Publicerad 2008-04-21 18:03:45

Åh nej....man ska ju bara ha vatten till de där microfibertrasorna, jag vet det låter knasigt men det är då det ska bli så bra....synd. Du får prova med bara vatten nästa gång. Du har haft energi i helgen du med, tycker man får det av solen..o vilken extra bonus med rabarberpaj, mums det är så gott. Idag har jag fixat lite ute, rensat rabatter o tagit ut trädgårdsmöblerna till framsidan...Där i vår söderhörna får man passa på att sitta nu för mitt i sommaren är det alldeles för varmt. Så fint det blev med rullgardinen, gillar det mönstret...ha de bra, många kramar

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-04-21 19:38:21

Oj, här lyser flitens lampa!! Skönt att få saker o ting gjorda och så härligt med nyputsade fönster som solen kan lysa igenom. Ha en fin vecka nu!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-04-21 20:41:13

Vad smarrigt med rabarberpaj. Jag längtar tills man får göra den där första pajen, det är så gott. Särskilt med mycket glass eller sås till.

Postat av: Fröken L

Publicerad 2008-04-21 20:49:09

Åh, vad härligt med rabarber! Det är sommar det!
Mairos mönster är ju så snygga :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-04-21 21:47:09

Härligt med vår! Jag tror inte att våra rabarber har kommit så långt att vi kan göra paj än, men i slutet av veckan så... :) De växer verkligen med en rasande fart!

Ha en bra vecka!
Kram Johanna

Postat av: m a r i a k o d e n

Publicerad 2008-04-22 23:11:42

ååå....har du en sån lampa?
Den är störtsnygg!!!!!
=)

Postat av: Nicolaylinn

Publicerad 2008-12-01 11:35:35

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela