Susihus

Tisdagstema MAT

Publicerad 2008-04-08 20:19:56 i Tisdagstema

Mmm vilket härligt tisdagstema. Mat som är så gott. Både mannen och jag är löjligt förtjusta att laga god mat och grilla det gör vi hela året för det är nog favoriten.

Tänkte bjuda er på idag Vitnamesiska vårrullar.
image158

Bild: Susihus
Vi fick detta när vi var hos våra goda vänner i Jönköping i påskas. Då jag fastnade för denna goda och fräscha förrätt så var jag ju tvungen att laga det när vi hade goda vänner på middag för lite sen. Då jag inte har exakt recept så kan jag inte garantera rätt mängd för jag gjorde lite på känn.

Rispapper (kokar i 15 sek, låt svalna på rena handdukar)
Färska jätteräkor
Hackad mango
Finhackad chili
Sallad
Hackade färska örter, jag tog koriander och thai basilika
Gurkstavar
Detta tar man och lägger på rispapret och rullar ihop. Serveras med cashewnötter och en sås som man doppar rullarna i. Såsen görs på fisksås, pressad lime och hackad chili.

Superfräscht!

Idag har jag träffat en blogg vän på riktigt, Medaljongen hade vägarna förbi Växjö. Tyvärr jobbade jag så jag kunde inte bjuda hem henne men en fika på stan hann vi med. Så trevlig och inga bekymmer att hitta samtalsämnen. Dessvärre fick jag rusa tillbaka till jobbet men att bloggandet skulle leda till så mycket roliga och trevliga nya bekantskaper kunde jag aldrig ana när jag började blogga för 8 månader sen!

Tack alla ni som gör att det är så kul att fortsätta!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2008-04-08 20:26:57

Haft en bra dag?

Postat av: diana o tara

Publicerad 2008-04-08 20:31:11

hmm ser interessant ut ;)

Postat av: mulin

Publicerad 2008-04-08 20:32:47

Det såg gott ut! Och vegetariskt också, najs! (:

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-04-08 21:39:59

Vad roligt att du och Medaljonen har "hittat" varandra!! Mmm jag ska definitivt prova göra receptet, kopierar och lägger in i receptmappen på datorn :D
Sov så gott och hoppas kvällen varit bra! kram kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-04-08 21:40:09

Mums vad gott det ser ut, kopierar receptet och lägger in i receptmappen på datorn!! Bugar och bockar!
Roligt att du och Medaljonen har hittat varandra!!! Sov så gott och hoppas dagen varit bra! Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2008-04-08 23:23:29

Ja tänk, så kul!!Alltid kul när man hittar nya vänner!Oj vad gott receptet verkar!Ha det så bra!Kram kram

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-04-09 00:08:25

Mums vad gott! Dom ser verkligen ut som sådana man äter i vietnam med!! Var där i julas och då åt jag precis sådana!!! hihih
Massa kramar

Postat av: lotta

Publicerad 2008-04-09 10:49:35

mmmm vietnamesiska varrullar. smarrigt! visst e de härligt med alla dessa underbara vänner man träffar pa nätet!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-04-09 11:51:49

Vad kul att träffas IRL! Medaljongen verkar vara en så fin tjej också, som du :)

Postat av: detsvartataket

Publicerad 2008-04-09 12:22:55

Det såg smarrigt ut!! ps.jag måste bara testa ett litet också så jag inte ångrar mej...

Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-04-09 23:28:41

Mmm det ser gott ut! Kram Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela