Susihus

Utmanad

Publicerad 2008-04-05 18:41:31 i Hem

Jag har blivit utmanad av Södralycke att hissa och dissa något i mitt hem. Har funderat på vad jag ska visa, gillar igentligen allt med vårt hus. Det var inte lätt att ta fram en sak...
image155

Gillar läget på en återvändsgränd, trevliga grannar, självklart de jag delar huset med och att ha vatten på baksidan, även om det bara är en kanal! Jag gillar planlösningen och tja kan inte komma på något som jag inte gillar. Men så tänkte jag att jag skulle välja något inne som är favorit, Hmmm...köket kanske eller vår soffhörna vid kakelugnen med min favorit trädtavlan och våra GAD möbler.
image153
Men efter lite funderande så har jag nog ändå bestämt mig för att entrén med öppet upp i nock och vårt nya trappräcke och kronan på verket Louis Poulsen Engima 825 lampa. Det är nog ändå favoriten i huset. Den lampan är så mycket vi och blev så rätt när den kom på plats.
image154
Att hitta något jag inte gillar, tja att vi har valt att ha skärbrädan över bestiklådan kändes inte som det kvalade in här men jag visar vårt hemska städskåp....
image156
Bilder: Susihus

...som får symbolisera dels hur trist jag tycker det är att städa och särskilt att även om vi städar ofta, är det känns det ändå aldrig rent. För med 2 härliga pälsbollar som ser till att det är nosar, päls, grus och tja allt va' de kan hitta på. Sen även att städskåpet är inte särskilt kul eller snyggt men det struntar jag i för jag gömmer det bakom ett snyggt tyg.

Utmaningen har cirkulerat ett tag så den som vill och känner för haka gärna på!
Önskar er en ljuvlig helg i det underbara vårvädret (iallafall här i södra Svergie).

Massor med helgkramar till er alla!

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2008-04-05 19:59:38

Kul att se att det inte bara är mitt städskåp som ser ut som ett mindre bombnedslag....hihi, fast är det någonstans det är ok så är det ju där...ingen annan har ju i mitt städskåp o göra....Jag tycker ert hus är bara såååå snyggt, gillar verkligen all sten utanför...Sen vet du att jag formligen älskar er taklampa i hallen....så avis är jag över den..På Tisdag far jag till Växjö...maken ska vara där på ett möte kl 09.00 o jag hakar på...är du ledig för en liten träff??? Skulle vara jättekul att träffas, ha en skön kväll, kramar

Postat av: m a r i a k o d e n

Publicerad 2008-04-05 21:48:07

OH MY GOD! Vilket superfint hus ni har!!
*flämtar*
Supernice.......

Å städskrubben var värsta lyxrummet om man jämför med vårat!!!

Njut i ert fina huuuus....... ;)

Kram på dig!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-04-05 22:13:32

Det är en rätt härlig känsla att känna att man är nöjd med det mesta. Det är jag med när det gäller vårt hus.

~Livet i byn

Postat av: Detsvartataket

Publicerad 2008-04-05 22:26:20

Vilken fin lampa!! Jag har en tjock bibel med Louis Poulsen!! Åh vad sjuk man blir när man bläddra i den :)
Hoppas helgen är bra!

Postat av: Monkan

Publicerad 2008-04-06 00:39:04

Vilket fint hus ni har, och trädtavlan är helt fantastisk! Och så fint matchat med kuddarna också. Jag älskar tyg.

Jag har ju inte svarat på Växjö-frågan. Antalet besök i Växjö varierar, 1-3 gånger per år, och då vill man gärna kika in på Växjö Elekriska som sagt :-)

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-04-06 09:52:10

Kul att du antog utmaningen!
Förstår att entrén och lampan är favorit, ser jättefint ut! ......och städkåp har ju en förmåga att vara tråkiga ;)

Ha en skön söndag!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-04-06 10:25:16

Vad fint ni har det!!! En liten fråga.. vad är det för tyg med trädet? Det var verkligen JÄTTE snyggt!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-04-06 11:51:45

Jag säger bara...vilket härligt hus du har!!

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-04-06 11:54:23

ooo vilken fräck lampa. förstar att den är en favorit! riktigt snygg! kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-04-06 12:26:43

Vad fint ni har det!!! Lampan var ju urläcker! Undrar hur det skulle vara roligare att städa om städskåpet var snyggt?! Tack, hoppas din helg också är bra! kram kram

Postat av: petra

Publicerad 2008-04-06 20:02:07

Ni har så fint hus. Lampan i hallen var skitsnygg, även trappräcket.
Städa, usch, vem gillar det? så trist, så trist. hihi, men ibland en nödvändighet.

ha det så bra.
kram

Postat av: Z-R

Publicerad 2008-04-06 22:35:30

Fint hus ni har....Och den taklampan är såååå fin fin!!! Får man fråga hur stort ert hus er och vad fick ni ge för den ca pris???

Har en trevlig kväll/ Z-R

Postat av: Annika

Publicerad 2008-04-06 23:10:36

Vad fint ni har det! Så snyggt soffbord! Och jag gillar tavlan och lampan!Jag kände detsamma när jag blev utmanad - jag gillar det mesta hemma hos oss! Och det är ju en härlig känsla! ;) Fast visst finns det saker att göra och möbler att köpa, men ändå...

Postat av: tina

Publicerad 2008-04-07 14:48:11

Ni har ett så vackert hus....Gillar den lampan massor...är på jakt efter en lampa till vår hall/trapp...får se vad det kan bli! Ha en fin måndag och kram!

tina=)

Postat av: Jennie

Publicerad 2008-04-07 18:54:48

Vilket underbart hus, tomt...ja allt! Alldeles stum av förundran!

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-04-08 16:25:16

Oj, vad fint ni har det :) Härligt att ha öppet upp till nock, måste bli otroligt luftigt och ljust! Kram på dig!

Postat av: PiM

Publicerad 2008-04-10 13:34:19

WOW!!! Vilket hus ni har - RIKTIGT RIKTIGT fint :)

vikken lycka att inte hitta nåt man INTE gillar med sitt hem - för VEM? gillar städskåpet?

Ha det gott// PiM

PS jag kommer gärna tebax ;) DS

Postat av: Snusans Inredningsblogg

Publicerad 2008-04-12 15:01:08

Vad fint ni har!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela