Susihus

Göteborg

Publicerad 2008-08-26 21:31:47 i Trädgård

I dag ringde min klocka 0415.....brrrr va tidigt det är. Dock gick det lite bättre idag att stiga upp för mannen skulle i väg med tåg tidigt också, så vi steg båda upp och det känns lite bättre, än att en får ligga kvar och sova vidare. Vi kunde iallafall äta frukost ihop innan det var dags att cykla till stationen. Jag befinner mig i Göteborg nu och efter en del hotelletning så bor jag på hotell. Det såg ut som det fick bli parkbänk ett tag, det är någon teknikmässa i staden. Jag brukar vara så tråkig när jag är här att jag bara jobbar och jobbar, hinner aldrig med att gå i affärer om inte Pressbyrån på stationen räknas 5 minuter innan tåget går hem!? Men idag gick jag ut från jobbet vid 18 och sen tog jag en tur till Trägårn och tittade på Göteborgs Lustgårdar.

Solen tittade fram på eftermiddagen så jag fick en himlans trevlig kväll bland roliga utställda lustgårdar. De hade mycket roligt och annorlunda att titta på, vilken inspiration det ger.




Bilder: Susihus
Kul att få lite idéer till sin egen trädgår, dock tror jag inte att vi kommer att sätta dit en cerice soffa eller ett labratorium men det är lite kul att titta på och få lite andra inputs.

Nu tror jag att det får bli hopp i säng, så jag orkar stiga upp imorgon. Gäääsp
Sov sött

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-08-26 22:32:03

Oj jag som bor så nära har inte ens tagit mig dit. Skam på torra land. Det måste åtgärdas!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-08-26 22:35:50

Tyckte den var så klockren! :)

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-27 06:13:48

Tur att du slapp parkbänken ;0)



~Livet i bn

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-08-27 08:23:44

Va roligt med trädgårdsinspiration! Kram

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-08-27 08:43:36

vilka fina trädgardsinspirations bilder!!!trevligt med en liten göteborgs vistelse och att du tog dig tid att se lustträdgardarna :-)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-08-27 09:12:35

Så fint. Tänk att ha ett rosa kuddhav i trädgården. Inte så praktiskt kanske men praktfullt.

/P

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-08-27 10:39:51

Vad bra att du hann sätta guldkant på din dag.

Ha det gott

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-27 12:41:39

Haha, varför inte, det hade garanterat blivit gatans coolaste ställe...Ser väldigt mysigt o fint ut. Ska ev till Göteborg när maken fyller jämt..(hm tänk om man kunde slippa att bli äldre), bara han o jag o sen ha lite festligheter till helgen (han fyller en onsdag, 1 okt)...får se. Jag lider med dig över den tidiga uppstigningen...fy sjutton, det är ju olidligt tidigt, kramar på dig

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-08-27 13:11:38

Hittade du ngt hos Isa Form eller du skulle bara kolla ;)?

Postat av: tina

Publicerad 2008-08-27 14:14:35

Hej vännen!Oj vad tidigt du fick gå upp!Härligt att du fick tid att åka till trägårn!Härliga inspirerande bilder...kul att hämta med lite tips till egna trädgården!Ha en fin dag och stoooor kram från mej!



tina =)

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-08-27 14:15:29

Vilka härliga bilder! Där i bland kuddarna hade jag velat ligga & päsa. :) Kram

Postat av: petra

Publicerad 2008-08-27 16:28:34

hejsan

kul blogg och kul med ngn som har hundar.

Jag har själv haft bearded collies tre stycken tjejer gissa om det var mycket pälsvård!!!

Det är ett tag sedan jag besökte GBG men ser att jag missat ngt kul och färgstarkt. Vilka lustoaser!!

// Petra

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-08-27 17:50:37

Åhh vad tidigt du fick vakna :-)

Jätte härliga bilder... åhhh vill inte ha höst än.. :-) Kan man beställa mer värme tro..?!

Kramis

Postat av: Evelyn, i hemmet

Publicerad 2008-08-27 19:05:55

Det var inte så tokigt med den cerise soffan ändå :)

Kram, kram!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-08-27 20:19:45

Vet du jag har testat dammsugarpåsarna nu. Jättebra och billigt. Har du beställt? Fanns de du ville ha?

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-08-27 22:08:18

usch, det var ruskigt tidigt! jag skulle gått upp 4.50 egentligen (normal tid är halv sex) och tagit bussen till jobb, men min kära man steg upp och körde mig :) då blev jag glad!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-28 08:58:02

haha, skönt att du slapp soffan där ;)

Åh vad fint!Nä en rosa soffa landar nog inte hos mej heller..men det är så fina när man ser det så.. Hann du något mer då?

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-08-28 17:19:40

Hej!

Du har en nominering att hämta hos mej. Varsågod!

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela