Susihus

Sista semesterdagen är här...

Publicerad 2008-08-10 16:11:06 i Resor

Den som kändes så långt borta för fyra veckor sen och nu ändå har dykt upp. Ångesten har lagt sig över mig som en dimma, huuu jag skulle gärna gå hemma lite till och bara mysa omkring. Jag har tagit en lååång paus från bloggandet också men jag kände att jag var bara tvungen att låta datorn stå, det känns ibland lite jobbrelaterat för mig att sätta sig vid datorn då jag lever med den hela dagarna på jobbet. Men när detta inlägget är klart ska jag titta runt hos er och se vad ni har hittat på i sommar Sverige.

Efter första veckan med lite trist väder så kom ju äntligen solen och då valde vi att åka till Gotland. Mmmm vilken underbar ö och med det vädret som rådde över Sverige då så kändes det som att vara utomlands. Jag skulle gärna tänka mig att ha sommarstuga på Gotland! Nja det ska vara för att det är lite krångligt att ta sig dit och sen kan det ju vara en liten detalj till, känns inte som att de husen med havsutsikt vi såg är direkt gratis!

Vi stoppade hela bilen full med tält, sovsäckar, gasolkök, hundar och lite annat smått och gott och tog båten från Öland och hamnade i Visby en eftermiddag med strålande sol och massor av människor. Vi gick runt och njöt av det ljuvliga vädret men jag ska erkänna att jag var lite orolig att semestra med 2 stora hundar och så mycket folk i denna värme...


Vi lämnade Visby på seneftermiddagen och körde upp till Lickershamn där vi hade sett att det skulle finnas en mindre camping och vilken camping sen. I en liten mysig fiskeby fanns det en lagom stor camping med alldeles nyrenoverade toaletter och duschar och hundar var välkomna. Jag tror aldrig jag har sett så många hundar på en camping i var och varannan husvagn/tält var det hund. Tältet fann en härlig hörnplats i kvälls och morgonskugga, som tur var för oj så varmt det blev på dagen i tältet. Det fanns en fin strand nere i byn men vi hittade en lång härlig klapperstensstrand nästan helt för oss själva så där höll vi till. Kenzo och Bono gillade verkligen att bara få springa omkring och leka och simma i vattnet och på stranden. Härlig tillvaro!


Det blev många middagar på stranden med vårt lilla gasolkök eller en liten grill för att bara sitta och njuta av solnedgången. Att havet och solen kan vara så fantastiskt och vackert varje dag så man blir helt betagen varje gång!


Vi har åkt runt och tittat både på norra och på södra delen av Gotland och vi har nog kommit fram till att vi gillar norra Gotland bäst och Fårö förstås med sin karga och speciella natur. Vi fick köa i en och en halvtimme för att komma med båten till Fårö, puh då var det lite svettigt att sitta i bilkö i stekande sol och med två svartpälsade herrar. Statoilmacken i Fårösund gick bra den dagen för alla gick dit och köpte glass.

Även på Fårö så svängde vi av på en liten väg och hittade ett träsk (sjö på Gotland) med kristallklart vatten och inte en människa där vi svalkade oss rejält innan vi tog tag i Raukar och gamla fiskeläger.


Bilder: Susihus
Ja det var Gotland sen har vi haft en härlig och väldigt varm vecka hemma med goda vänner på besök. Ätit och umgåtts och haft det så trevligt. Dock var det för varmt för vår årliga krocketmatcher....Vi vilar väl oss i form. Sista veckan nu har varit ok väder, visst några riktigt regniga dagar men även några dagar med varmt och ok väder. Har varit i väg hos ett par goda vänner i deras sommarhus och fiskat kräftor. Jättetrevligt som vanligt att träffa goda vänner.

Nu har dammsugaren och skurhinken kommit fram, det är dags att städa ut semestern ur huset och känna att det är rent och fräscht tills det är dags att börja jobba imorgon.

Många och goa kramar

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-10 18:25:16

Jobbångesten infann sig hos mig förra helgen, då var det min sista semesterdag. Även om jag trivs på mitt jobb var det tungt att komma igen och få fart på sin semesterslöa kropp. Nu har jag jobbat en vecka och i dag känns det betydligt bättre...



Ser ut som om ni haft en underbar sommar av bidlerna att döma!! Grattis också till härligt besked för höfterna.



~Livet i byn

Postat av: jenny

Publicerad 2008-08-10 18:33:05

Det låter som att ni haft det riktigt härligt på gotland.har aldrig varit där själv men har hört att det är jättefint där.

Fina Kort du tagit, ni verkar ha haft tur med vädret:-)



Här är det också jobbångest, börjar imorgon och undrar vart mina 5 veckors semester tog vägen.



Kram/jenny

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-08-10 18:38:33

Men hej och välkommen hem! Vilka vackra bilder! Visst är Gotland underbart? :) Kul att ni också gillade ön. Jag har 3 st filmer från Fårö och Gotland på min blogg, ifall du vill längta tillbaka lite. =) Bl a från Helgumannens fiskeläge, där jag såg att även ni var.

Vi hade tur, som bodde på Fårö... för då vi skulle till Gotland skulle alla dagsturister på färjan till Fårö och då vi skulle hem på kvällen var det världens köer åt andra hållet, så vi åkte liksom "rätt" riktning hela tiden. :)

Jag vill också ha sommarhus på Gotland!!! Varje gång jag är där så börjar man drömma om "sin" sommarstuga, men det är ju lite långt och man blir lite bunden. Man kan ju lika gärna hyra de år man vill åka dit.

Kul att du är tillbaka på bloggen igen. :)

Kram på dig!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-10 20:25:23

Vilken härlig tripp ni haft! Det var inte i går jag var på Gotland! Bilderna är underbara! Vad skönt att det gick bra med hundarna också!

Om jag inte hade bloggat 90% från mobilen så hade jag inte heller bloggat något i sommar..det räcker när man jobabr som du säger.

Hoppas helgen var bra! viskar Knappt jag vågar säga att jag har en veckas semester till ;)

Ha det bra i morgon!

KRAM Jessica

Postat av: Martina

Publicerad 2008-08-10 21:04:22

Så många härliga bilder... ja nu känns det verkligen som sommaren är över! Här sitter en till som har lite jobbångest, jag har haft fem veckors semester och nu ska man jobba på igen tills man är lite ledig i jul, nä så deprimerande! Kram

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-08-10 21:09:42

välkommen tillbaka ;-) skönt med en bloggpaus sådär! skulle nog egentligen behöva en, men är man beroende så är man ;-)



du har ju haft en härlig sommar och semester! själv har jag en vecka kvar....i ösregnet!! ;-)



Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-10 21:28:27

Låter som en jättehärlig vistelse på Gotland, vilka underbara bilder! Själv har jag precis jobbat färdigt och ska vara lite ledig nu (i höstvädret!)

Ha det gott, kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-10 21:53:06

Nämen tjena...det var länge sen. Först, skönt att allt var bra med Bono...

Sen..vilken härlig semester ni verkar ha haft, Gotland är underbart vackert, fast nu är det ett antal år sedan jag var där. Fina bilder på den vackra ön...

Jo jag förstår att det är ångestladdat inför morgondagen...likadant här, maken gruvar sig o vet att det kommer inte bli någon mjukstart precis...

Ha de så bra i veckan, men nu hörs vi väl av som vanligt...genom bloggen..(har oxå haft några dagar som jag hållit mig långt ifrån datorn...har inte haft någon lust alls), kramar

Postat av: dahlarna

Publicerad 2008-08-10 22:46:34

Vilka underbara bilder från Gotland!!!! Kram!!

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-08-11 09:22:07

Det var som jag följde dej på din resa! Genom att du skrev så levande! Vackra bilder gör att jag skulle vilja åka dit! Det var 27 år sedan, ojojoj!

Kommer i håg Fårö, som väldigt vackert!

Ha det gott på jobbet

Kramen

Postat av: Junitjej

Publicerad 2008-08-12 11:34:00

Vilka vackra bilder!

Idag, tisdag, är det min sista semesterdag.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-08-13 10:28:43

Va trevlig Ni haft det här på ön. Visst har vi det fint? Jag är stolt över Gotland det ska jag erkänna. Du har tagit helt underbara bilder. Grattis till A-höfterna det är en lättnad att veta att det är okej.

/P

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-08-13 17:10:09

så mysigt! o vilka fina hundar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela