Susihus

Varning!

Publicerad 2008-08-28 19:06:50 i Boktips

Påsen innehåller tre lik, otrohet och matkmissbruk.

Det är Pocket shops bokkasse som har den texten på sig. Hihi lite roligt och fyndigt! Jag sladdade in där fem minuter innan tåget gick hem igår. De hade någon kampanj köp 3 pocket för 159:- så jag slängde ner 3 böcker. Har haft lite boktorka under sommaren men jag kände inte för en tidning till som jag ströläser och är klar med innan jag har kommit till Borås...

Så jag slog till på Smuts av Katarina Wennstam, det var den boken jag var ute efter, men även 1:a platsens Tusen strålande solar av Khaled Hosseini hamnade i påsen och slutligen Ge mig en dag till av Mitch Albom, han som skrev den ljuvliga Tisdagarna med Morrie.

Det blev Smuts som sysselsatte mig på tåget hem och som jag sträckläste den. Jag hann inte riktigt med hela boken men det fick åtgärdas senare hemma i soffan. Så nu är den utläst. Helt klart läsvärd och man blir allt lite tokarg när man läser. Men det är ju det som är så skönt när böcker berör, skratta, gråtta och bli förbannad är ju strålande!

När jag ändå är inne på boktipshörnan idag så måste jag slå ett slag för denna läckra trädgårdsbok.

Bilder: Susihus (ursäkta för den dåliga kvalitén)
Denna härliga Kreativa kvadratmeter hittade jag på IKEA. En ljuvlig inspirationsbok för dig som har en uteplats och eller trädgård. Många roliga, enkla tips som kan förgylla ens plats.

Nu får det bli en power walk promenad med dogsen!
Må allra bäst och stor KRAM

Kommentarer

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-08-28 19:45:43

Lite tokarg??? Jag mådde illa.... Huuuu!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-08-28 19:47:20

Eller tänker jag på Skam? Finns det en annan bok som heter så??

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-28 20:45:44

Då har du att göra, skönt att åkturerna blir lite trevligare. Det är inte lätt att powerwalka med hund. Har denna veckan gått med hunden på förmiddagen, en runda på 1-1,5 timme o sen gått en powerwalk på ca 1 timme själv på kvällen (tre kvällar än så länge), tycker det är så skönt. Sen att jag blivit så trött på kvällarna så jag somnat i soffan är väl inte C så glad för...hihi, kramar på dig

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-28 20:56:33

tack för boktipsen! Smuts ligger här i bokhyllan och väntar på att bli läst, det låter ju lovande att den är läsvärd :) Trädgårdsböcker får man aldrig för många av, får nog hålla utkik efter den där på bokmässan i september....



Ha det gott,kram!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-08-28 21:11:44

Tack för tipset om böckerna. Tusen strålande solar har jag hört ska vara jättebra. Kram/jenny

Postat av: Petra

Publicerad 2008-08-29 08:50:41

Tack för bok tipsen, berätta gärna om dem var bra! :) Trevlig fredag

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-29 11:52:36

Var smuts bra? Jag har sneglat på den och även Tusen strålande solar. Den andra måste jag spana in på IKEA!



Trevlig helg!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-29 12:49:59

Oj, rubriken lät verkligen som nåt helt annat ha-ha!!! Boken från IKEA har jag kikat på sist jag var där.



~Livet i byn

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-08-29 19:53:42

Att läsa böcker, är en njutning!

Som en godispåse och du hade 3!!!!

Trevlig helg

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-29 20:03:42

Lycka till i tjejmilen...låter jobbigt, men du har väl rätt kondis för det. Här ska det fixas lite i trädgården, tömma poolen, ta undan vilstolarna, klippa gräs, åka till stan o byta mellankilles födelsedagsjeans, mm....mysa lite med såklart, kramar

Postat av: Ingela

Publicerad 2008-08-30 09:34:26

Den där trädgårdsboken verkar intressant!

Postat av: Karina

Publicerad 2008-09-01 20:01:28

Trevliga boktips. Måste skaffa mig kreativa kvadratmeter!

Postat av: Anna

Publicerad 2008-09-11 14:48:38

Jag började läsa Tusen strålande solar en kväll och kunde inte sluta. Rätt vad det var hade solen gått upp och det var morgon. Jag slutade inte läsa förrän boken var slut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela