Susihus

Fredagmorgon

Publicerad 2008-12-05 09:21:09 i Hem

Jag är medvetslös på mornarna, är det mökret som gör att man blir så här trött! Nåja det gäller att hoppa upp och tända mycket ljus. Kanske skulle behöva en sån där ljuslampa som tänds sakta men säkert och sen väcker en för säkerhetsskull!

Årets variant av adventsljusstake, snart dax att tända ljus nummer 2!


Mannen kom hem häromdagen med 3 vita hyacinter, han hade blivit så sugen på den doften när han var och handlade!!! Så glad man kan bli för såna infall.

Har hittat ett nytt litet projekt, läste en Femina hos min goda vän i Jönköping i helgen och hittade en så fin och enkel kudde som var stickad i ett grovt garn med jättestickor. Det kan väl inte vara så svårt att göra en sån tänkte jag....sagt och gjort besökte jag en jättemysig och trevlig stickbutik här i Växjö och slog till på ett brunt ullgarn och ett par gigantiska stickor. Hör till saken att jag stickade väl för 20 år sen...mannen såg lite nervöst på mig när jag kom hem med min kasse. I går kväll slog jag till, hrmm det där med att lägga upp satt ju inte direkt i ryggmärgen men jag letade upp min gamla syslöjdsbok 25 år gammal, men se där så pedagogiskt med bild och text så det löste sig. Och nu är ena sidan klar, nåja jag ska bara komma på hur man maskar av.....Får nog bläddra några sidor till i min syslöjdsbok hihi!

Bilder: Susihus

Önskar er alla en toppengo 2:a advent! Vi far till Jönköping på fest och vi ska bo på hotell och äta gott.
Adventskramar på er

Kommentarer

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-12-05 10:11:00

Ja jag tror att det är mörkret som gör en trött! Så fin din adventsljusstake är! Trevlig helg! Kram

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-12-05 14:13:17

Tack detsamma! Kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-12-05 14:52:32

Ja då är det bara att vänta på att de ska slå ut o sprida sin underbara doft i hela huset.

Ja de flesta kör nog med blockljusadventsstake, även jag i vardagsrummet, det är så snyggt o så är det så lång brinntid på dem oxå.

Kul med stickning igen, ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Hoppas du får det trevligt i Jönköping..kramar på dig

Postat av: Karin

Publicerad 2008-12-05 21:42:19

Vilken omtänksam kille! Ja, alltså nu är jag gravid och trött av det men denna tid på året är det ju mörkt hela tiden. Man blir ju bara så trött. Tänk när det är sommar och ljust när man vaknar?!



Ha en bra helg!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-12-06 12:13:56

Gud vad fint!

Hoppas att du får en jätte mysig lördag!

Kram

Postat av: tina

Publicerad 2008-12-06 12:57:18

Hyacinter är häligt...kul också när mannen kommer hem med lite blommor =)



Den där kudden ser spännande och läcker ut...ska bli spännande att se resultatet sen!!



Ha en fin helg i Jönköping!



kram/tina

Postat av: Petra

Publicerad 2008-12-06 16:23:57

Frågestund på bloggen!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-12-06 17:23:22

Jag är också medvetlös nu på mornarna. Undra om det beror på årstiden eller vad?



~Livet i byn

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-12-06 21:25:11

Vilka fina ljusstakar!

Kram Sandra

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-12-06 21:31:56

Hej! Kolla in min fotoblogg, värt ett besök :) Tack!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-12-07 20:55:45

Ville bara titta in oh säga hej! :-)

Hoppas att du har haft en mysig andra advent!

Kram

Postat av: jenny

Publicerad 2008-12-07 21:42:15

Känner igen det där med medvetslösheten;-) mer död än levande på morgnarna. Och i veckan ska man upp kl 4.



Åh hyacinter som luktar så gott, här hemma är mannen allergisk så tyvär kan vi inte ha några:-(



spännande med stickningen... ser bra ut:-)

Kram/jenny

Postat av: Nanna

Publicerad 2008-12-08 00:17:07

Här har du en till som är död på morgonen... Kolla in mitt inlägg om helgen så ser du hur trött jag är utan att märka det.. Det blev lite komiskt i alla fall! Haha!



SÅ duktig du är som stickar!!! Kan tänka mig att det är skönt "terapiarbete" som jag kallar det. En vacker dag nästa år så tar jag kanske o tar fram mina stickor med.. Vem vet... Fast förmodligen inte! :P

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-12-08 14:17:52

Nu ska jag försöka igen med en kommentar! Försökte två gånger förra veckan men det ville sig inte...



Visst är det härligt med hyacinter! Älskar dom och snart är det dags för andra omgången här hemma! :)



Hoppas ni hade en härlig helg i Jönköping!

Kramar från Jenny

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-12-08 23:11:07

Hahaha, välkommen i medvetslösa klubben! ;) Här är en till......suck! :) I bland tror man att det är ett skämt när klockan ringer. :D



Skönt att höra att man inte är ensam. :)



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela