Susihus

Julklappsspel och stickade kuddar

Publicerad 2008-12-17 19:45:28 i Hem

I går hade jag mina jobbarkompisar hemma på lite glöggmingel. Vi är 5 personer och vi hade lite knytis, trevligt då får man stifta bekantskap med nya godsaker. Vi spelade julklappsspelet, oj så roligt det har jag aldrig gjort förr. Vi hade alla köpt en julklapp för 50 kronor. Dessa fina klappar la vi på bordet och sen slog vi med tärning, 1 och 6 fick man välja paket. När alla paket var utdelade, fick dem som hade fått dem öppna dem. Här hade jag inte en julklapp! Sen när de var öppnade så satte vi klockan på 7 minuter och då fick man slå tärningen igen och fick man 1 eller 6 fick man ta den julklappen man ville ha, hehe så roligt! Den sista minuten skärpte jag till mig och kunna glatt roffa hem 2 stycken.

Bland annat fick jag min egen poket boken "Den hemlige kocken". Har läst en artikel om den och tänkte ha en läs julhelg! Sen äter man väl inte något utan att läsa innehållsdeklarationen. Ska återkomma om recension på den. Detta julklappsspel var en höjdare, kommer säkert att införas här framöver.

Vi fick blodad tand för idag på jobbet fick vi en korg med ostar, kex, knäckebröd och andra trevligheter och genast ska vi spela om vilka delikatesser som får följa med hem. Tärning medtages imorgon!

Jag har hunnit med och sticka 3 kuddar, med dessa Harry Potter stickor som min man säger så går det undan. Den första kudden blev jättestor, fick köpa en innerkudde på 65*65. Den blev för stor för soffan så den fick flytta till sängen!

Sen stickade jag 2 mindre lite på känn och det funkade till mina små 40*40 kuddar. De gick att sticka en sån på en kväll!

Bilder: Susihus
Varierade mig lite där och slog till på en benvit efter allt brunt. Kan tänka mig att det är väldigt snyggt att ha en färgad innerkudde i dem. Men det får bli nästa gång, eller vad jag nu ska sticka...Kanske en liten filt i något roligt garn. Det finns ju ett annat utbud nu än när man fick välja tråkgarn i syslöjden för 100 år sen.

Må bäst
KRAM

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-12-18 07:21:17

Det lät som en riktigt roligt spel!!!

Vad kul! Vad fina kuddarna blev! Att du inte stickar dig en GANT filts kopia! Det skulle jag göra om jag hade tid:)))



KRAM

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-12-18 13:05:01

Jättefina! Ha det bra! Kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-12-18 13:59:47

Vad kul det lät, har bara hört talas om det, men inte spelat själv, bra att du skärpte till dig....hihi.

Så fina kuddar du stickat, inte visste jag att du var så duktig på att sticka. Då kan ju du göra dina julklappar själv, säkert uppskattat.

Ha de så fint vännen, kramar

Postat av: Maja

Publicerad 2008-12-18 14:09:58

Vilka snygga kuddar du har köpt! Är också lite sugen på några stickade eller med fårskinn att ha i soffan. Känns mysigt att burra ner sig i.

Den där julklappsleken brukar vi alltid köra på julaftonskvällen vi vuxna (när barnen har lagt sig) då vi har bestämt att vi bara ska köpa julklappar till de små. Brukar alltid vara uppskattat även om det kan bli en liten "fight" om vissa paket, hihi...Ha en bra dag, kram Maja

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-12-18 19:12:24

Så mysiga kuddar! Häftigt att du gjort det själv! Det var så längesen jag gjorde ngt sådant...får ta upp det nu när symaskinen kommer med tomten! :D KRAMAR till dig och hoppas du har en trevlig kväll!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-12-18 19:54:01

Har aldrig spelat julklappsspelet men skulle gärna testa det!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-12-18 22:53:11

vi spelar oxå julklappsspelet här hemma på julen. Vi har vars 2 klappar som läggs på mitten av bordet. Slår man 6:a får man ta en julklapp osv tills alla är slut. Nu börjar det spännande, en timer sätts på tid som ingen har nån aning om, men ca 10-25 min kan vara lagom. Sen slår man med tärningen igen, slår man 6:a får man ta valfri paket av någon annan. När tiden är ute får man behålla dem man har framför sig.

men vi brukar göra så att är det någon som inte har någon julklapp får den personen ta en valfri klapp av någon som har många.

vi brukar ha hur roligt som helst.



ha det bra

kram

Postat av: Petra

Publicerad 2008-12-19 10:46:30

Mysiga kuddar :) Ha nu en riktigt trevlig helg! Kram

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-12-22 18:34:39

Vad kul det lät med sällskaps spelet.

Fina kuddar, med dina Harry Potter stickor,L!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela