Susihus

Lite julpynt ute

Publicerad 2008-12-02 19:44:52 i Trädgård

Nu är jag äntligen tillbaka, först några intensiva dagar i Köpenhamn, där jag och en kollega var ansvariga för vår interna kick off. Lite så att anordna kick off till folk som har konferens, event och kick off som yrke men det gick superbra. Vi fick en bra och skön mix på dagen, dagens höjdpunkt var att vi hade en extern föreläsare PG Wettsjö, oj vad jag skrattade så tårarna sprutade, sällan hört någon som pratat om försäljning, kommunikation och motivation på det viset. Kick offen var slut på lördag förmiddag efter frukost så då körde vi hem.

Jag var bara hemma och bytte väska och hämtade hundarna för att sen köra vidare till en god vän i Jönköping. Mannen hade nämligen herrmiddag där de skulle laga avancerad matlagning så jag kände att jag inte ville vara hemma utan att de kunde få rå sig själva. I Jönköping hade vi tomteverkstad, vi tillverkade våra julkort! Det var klippa, klistra och trixa på löpande band, oj så bra det blev och oj så trevligt att göra det ihop med lite god glögg och goda nötter till. Klart värt att göra till årligen återkommande event!!!=)

Hem på söndagen och ut i skogen för att träna hund och medans jag satt som figurant i skogen så passade jag på att plocka mossa, blåbärsris och lingonris! Hem och fixade till ljusstakar, stjärnor och lite pynt ute, kändes som det kom upp 5 i 12....men men nu är det på plats.

Om ni orkar så kommer det här ett svep över pysslet ute...


Lite granris och mossbollar pryder nu trappan vid entrén.

Det blev ingen mosskrans i år det fick bli ett mosshjärta med lite taklök.

Fick i en ljusslinga som lever lite på övertid, mindre än hälften av ljusen fungerar men det funkar ju i dessa små buskar och sen gömma resten av slingan i garaget=)

Lite granris och äpple fick hotta upp betong/symaskinsbordet, orkar ni fler bilder?

Även krukorna vid groventrén fick lite mossa, järnek och några valnötter. Kändes bättre än de något frysskadade växterna som såg risiga ut.

Ni som har orkat tar er igenom alla bilder...Ha en ljuvlig dag.
KRAM

Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2008-12-02 21:24:27

Å vad mysiga bilder,mosshjärtanet är underbart...måste ta och köpa lite mer mossa och lägga i krukorna ute.Det låter mysigt med tomteverkstad i jönköping ;) Kul att pyssla och man har ju en massa att prata om förståss!



Håller på att färga håret på dottern...hon är nyklippt ,det blev en upplippt page med rak lugg...jättefint!Hon har haft svart hår länge,men nu ska det ändras till kastanjebrunt..så avfärgningen sitter i just nu...ojoj vad det är spännande och nervöst!



Ha en fin vecka och stor kram på dej!!



tina=)

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-12-02 22:46:09

Susihus; Tack! Vad kul att du gillar apelsinerna också. Busenkelt sätt att göra juligt på. :) Detsamma önskar jag dig. Kram kram



En sån där gammal symaskins(underrede) hade min pappa förr. :) Charmigt tycker jag.

Postat av: Nanna

Publicerad 2008-12-03 00:58:21

Vad duktig du har varit! Jättefint du gjort!

Hoppas att jag lyckas med det med på fredag...åtminstone lite grann.

Lyckades karlarna bra på herrmiddagen?

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-12-03 09:57:41

Så mycket fina adventsarragemang du har gjort!

Blir så nostalgisk när du skriver om din sökträning med hundarna... Minns så tydligt alla timmar man suttit i någon klippskreva eller under en gran... Samvaron i träningsgänget... Alla hundar som utvecklas och blir duktigare och duktigare... Åh, vad kul!



Må så gott!

Kramar Jenny

Postat av: Petra

Publicerad 2008-12-03 11:51:40

Mysigt julpynt du hade ;) Jag gillar lite mer den stilrena julen än massa röda saker överallt. Kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-12-03 11:55:32

Vilka underbara bilder, jag önskar vi slapp alla snö. Det är så mycket att jag snart får spunk och et bara vräker ner ändå mer.



Jag hade pillat på någon inställning och lyckats lösenordskydda sidan. Inte meningen och jag upptäckte det först morgonen efter...



~Livet i byn

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-12-03 13:13:06

Ååå, vad fint ni har! Önskar att jag också vore lite mer pysslig.

Tack för din söta kommentar hos mig, jag ska bara ta lite paus så är jag tillbaka med ny inspiration till helgen igen.

Ni hann inte se julmarknaden på Tivoli i Köpenhamn? Vi var där förra året den här tiden och det var såå mysigt!

Kram! ♥

Postat av: MO

Publicerad 2008-12-03 18:45:00

Såklart jag orkade, superfint pynt du fixat till...mossa är så vackert att dekorera med...



Låter trevligt med pyssel...Förstår att du inte ville vara hemma när grabbarna är i farten, men bra att du fick med dig en matlåda till jobbet i alla fall :)



En fullspäckad helg har du haft, men bara man har skoj så är det ju ok, kramar på dig vännen

Postat av: Nanna

Publicerad 2008-12-03 23:13:21

Nice! =)

Ja jag är ju en tidsoptimist så lycka till behöver jag allt :P

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-12-04 08:10:10

vad fint du gjort det! Nu är det snart helg igen!

Tiden bara rusar!! Ja du jag hoppas jag får Fling innan jul barafniss Men då kommer jag inte att ånga med då?! bra!

Postat av: Sarah

Publicerad 2008-12-04 08:15:08

Ursnyggt :_)

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-12-04 15:18:45

Låter som en händelserik helg! :)



Och vad snyggt du gjort sen då, snacka om inspiration! Tack!

Postat av: karina

Publicerad 2008-12-04 21:05:50

Ser jättemysigt ut utanför ert hus. Det är bara snön som fattas. Ha de bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela