Susihus

Freeeedag

Publicerad 2008-02-01 18:54:01 i Hem

Long time no see...
Både med man, hund, hem och blogg. Äntligen hemma igen, jag behövde ju inte oroa mig för hundarna på hundpensionatet. De har haft det så bra och är så välkomna igen, de som har hundpensionatet tyckte att det var trevligt att ha hundar som lyder, de var de inte vana vid....ja jag blev några cm längre! Hihi men hundarna var så glada när jag kom och rusade in i huset och la sig för att sova. Det är jobbigt att vara på kollo.

Under tiden vi har varit borta så har hantverkare varit här för att riva och sätta dit nytt klinker i vårt badrum uppe. De ringde dock på tisdagkvällen och sa att näää vi får riva mycket mer. Vi måste gå ner och lägga om bjälkar och då ryker väggarna också. Kakelkillarna som gjorde jobbet när vi byggde hade slarvat lite väl och snickaren tyckte inte att vi behövde förstärka för vårt gjutjärnsbadkar....men det behövde man visst det så det måste göras nu. Så ja nu står badkaret och toaletten i övre hallen och av badrummet finns det inte mycket kvar, inget golv, ingen isolering och inga väggar. Hela huset är däremot välfyllt med vitt gipsdamm....mysigt!

Nej jag är inte alls den som vill ha allt klart med en gång och klarar av stök.....mohahaha

De har snygga nyuppackade Cultkrukorna kunde jag inte motstå till köksfönstret....
image117
Nu väntar ett glas rödvin och soffan.
Se till att ni skaffar er en helt underbar helg!
KRAM

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2008-02-01 19:01:17

Ja gud, snart blir det slipdamm här med vill jag lova;)trist att badrummet blev ett sånt projekt, men skönt att det blir åtgärdat:)
Superfina krukor med finfina blommor...
trevlig helg!
kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-02-01 19:10:49

Vad skönt att allt gick bra på pensionatet :) Trevlig helg, kram Sandra

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-02-01 22:04:57

Krukorna är såå läckra! Vill ha själv..

Tävling hos mig!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-02-01 23:09:46

skönt att hundarna haft det bra på "dagis" ;-)
snygga cultkrukor, är det nyheter? har aldrig sett dom förut.
Trevlig helg!!
Kram/jenny

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-02-02 08:14:01

Så fina krukor!! Förstår att du känner dig nöjd med dom.
Så skönt att det hade gått bra för hundarna!
Trist med slipdamm, håller med dig, men tänk så fint det kommer att bli sen när allt är klart!

Hoppas du/ni hade en mysig fredagskväll och ha en fortsatt toppenbra helg!
Kram Jenny

Postat av: Maja

Publicerad 2008-02-02 08:47:45

Oj vilket projekt det blev med badrummet pga av den där sprickan, visst var det den som ställde till det? =)

Det kommer nog alltid att vara så att borta bra men hemma bäst, är ju så skönt att få komma hem när man har varit borta några dagar.

Ha en riktigt skön helg, kram Maja

Postat av: Petra

Publicerad 2008-02-02 18:40:57

ja när det kommer till renovering så är blir det aldrig så smidigt som man tänkt sig! *suck*

skönt att vara hemma igen va? ;-)

Postat av: Malin

Publicerad 2008-02-03 21:07:25

Superduperfina krukor! Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-06 09:15:52

Snygga krukor!

Postat av: Jimthale

Publicerad 2008-08-19 03:27:01

Very good guestbook. Interesting!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela