Susihus

Favorit lampa

Publicerad 2008-01-24 17:41:45 i Hem

Redan torsdagkväll och snön som vi fick igår kväll är bortregnad för länge sen....trist för det lös ändå upp och blev lite ljusare. Drömmen om att åka skridskor på kanalen utanför vårt hus ser mörk ut i dessa så kallade vintertider.

Har ju haft några avsnitt med rundturer i vårt hus i tidigare inlägg. Nu får ni se lite bilder från övre och undre hall och då slår jag även 2 flugor på smällen....och visar min favoritlampa som har varit en utmaning på flera bloggar under veckan. Denna härliga Enigma lampa från Louis Poulsen är en klar favorit även om jag gillar alla våra lampor hemma, annars hade de inte fått vara där. Nja det ska vara taklampan i badrummen den är väl så där, men det ska snart bli ändring på den på bottenvåningen. Den på ovanvåningen får hänga i nu när de ska göras om och sen vill jag hitta något snyggt och gärna lite annorlunda dit. Men var hittar man det, badrumstaklampor är inte så lätt att hitta, eller har ni några bra förslag?

image112
Bild: susihus
Ja jag vet att man bör ha räcke på sidan ut mot hallen men vi 2 vuxna tycker att det räcker med bjälken och så känns det luftigare.

Ha en härlig kväll! KRAM

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-24 18:21:29

Ja den lampan kommer jag ihåg, den är verkligen superdupersnygg..Den hänger bra där oxå, ett första blickfång när man kommer in i ert fina hus, kram

Postat av: jenny

Publicerad 2008-01-24 19:09:27

åh vilken snygg lampa....såg den i ett tidigare inlägg också när jag kikade runt hos dig & den är bara så läcker.

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-24 21:05:02

Den lampan var riktigt snygg!

Postat av: karina

Publicerad 2008-01-24 22:17:58

Ni har verkligen suuuperfint! Härlig lampa.

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-01-24 22:27:16

Snyggt!

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-01-25 12:07:53

Snygg lampa, och vad fint ni har det! Kul att se bilder, härlig inspiration.

Postat av: Jenn

Publicerad 2008-01-25 12:29:20

Läcker lampa! Passar verkligen in i ert hus och hänger ju på ett perfekt ställe!

Ha en skön helg! Kramar från Jenny

Postat av: Frida

Publicerad 2008-01-25 15:16:04

Den lampan är fin!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-25 19:34:32

*oooooooooooossssch*
NAJS! =)

på riktigt grymt jävla snyggt!
lampan är gorgeous, *fantiserar om att ha en lika dan i vår sekelskiftesvilla, men njaaa, faktum är att den skulle ta upp typ HELA våran lilla hall hihi!*

Postat av: Ida

Publicerad 2008-01-25 20:06:47

Hej.Jag har utmanat dig=),så kolla gärna in min blogg.Ha en trevlig helg!Kram på dej!

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-27 21:54:07

Gillar verkligen erat hem, ljust å öppet:) Å snyggaste lampan!!!!!!!

kraaaaammmmmm

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-02-20 21:16:51

Fint!

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-02-27 16:27:56

Snyggt trappräcke! Var har ni köpt det? Eller det kanske ingick i när ni köpte/byggde trappan. Vi vill ju byta trappräck o skulle helst vilja ha ett som liknar originlaet, men det känns som det kan bli en dyr historia.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela