Susihus

Ledighet med fix

Publicerad 2008-01-02 20:47:58 i Hem

Åh va skönt det är att vara ledig, jag har unnat mig lyxen att ta ledigt 5 semesterdagar och få denna låååånga ledighet. Mannen började att jobba idag, så jag sov lugnt vidare när han steg upp, tänkte dock att jag skulle gå upp hyfsat för det är ändå skönt att komma upp för att få ut lite av dagen. Men oj jag somnade om och vaknade inte förrän 9. Frukost, lite jobb, lönerapportera, redovisning mm och sen en härlig långpromenad med hundarna. Kloklippning stod oxå på programmet idag till mina hundars stora förtret....de gör det lite under protest men det är mest ett spel för så fort vi har klippt en klo så går det hur bra som helst.

Kunde inte hålla mig borta från blomsterbutiken idag, utan det fick bli en tur för att köpa lite vita tulpaner, med och utan lökar och även några snödroppar fick komma med hem, de placerades i några äggskal som jag oxå köpte i blomsteraffären. Så skönt det känns att få in lite vår. Ute är det dock vinter det snöar....
image87

Gardinerna som kom upp igår har krympt så de hänger verkligen uppsträckt, men jag orkade inte ha mina röda linnégardiner kvar- Det är nästan så det glipar, synd då jag gillar motivet, de är inköpta på Åhlens för något år sen, jaja de får nog hänga tills jag har hittat ett par lite vårigare. Så'n tur att jag ska åka till Jönköping imorgon och hälsa på en god vän och de har precis flyttat till hus. Hennes förslag var nämligen att vi ska åka till tyghuset i Taberg. Jiipiieee=) Det blir nog inget prat om inredning och färger i morgon alls, eller vad tror ni????
image86

Radion på bilden fick mannen av mig i julklapp, var inne på att ge honom en Tivoliradio för de är så fina. Men så sa försäljaren i butiken att den här radion har allt som en Tivoliradio har PLUS om man har trådlöst nätverk hemma så har man tillgång till ca 9000 radiostationer från jordens alla hörn. Hur kul som helst att fundera på vilken radiokanal man ska lyssna på till frukosten. Hmm vi räknade dock ut att även om vi byter kanal varje dag så har vi att göra i 24 år....nåja vi kan nog lätt hoppa över Albanien och Irakiska stationer!

På tal om julklappar så fick han även denna underbara tavla ifrån Isa. Har tittat och funderat länge på någon av hennes tavlor men till slut så blev det denna. Passar perfekt i vår hall. Både mannen och jag är helnöjda. Skönt med julklappar som båda kan ha glädje av *ler*.
image88
Ha en toppenhärlig dag!
Kram på er,

Bilder: Susihus

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-02 21:37:20

JÖSSES vad häftigt det där med radion! =)
24år...de du! *skrattar*
ja du behöver ju inte vara rastlös då inte =)
hihi!

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-01-02 22:12:14

Längtar tilldu kommer!
Välkommen!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-02 22:43:40

Oj så mycket fint du visar!! Och jag håller helt med, visst är det skönt att börja se framåt och "ta in våren" lite nu efter allt julandet.

Kram och god fortsättning på det nya året! Jenny

Postat av: susanne f

Publicerad 2008-01-03 16:15:33

Hej
Vilka fina bilder, var är radion köpt.....
Hade gärna velat ha en sån
//susanne

Postat av: Hilajn

Publicerad 2008-01-03 20:08:24

Fina bilder och Isas tavla att mötas av när man kommer hem.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-01-03 21:31:46

Jag får stå ut med min gamla säng i en v till...suck. Gillar tavlan från isa! Kram

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-03 21:53:00

men du det glömde jag säga, vilken käck idé med dinosaurie(?)äggen mitt i arrangemanget! det fick mig att kika en sväng till! =)
tjus-i-hus

Postat av: Karin/Theasrum

Publicerad 2008-01-04 00:10:55

Jättefint kök. Den tavlan har jag också sneglat på. Har "tvättlinan" av Isa och är supernöjd. Denna skulle också sitta fint =)

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-04 11:31:44

Gillar radion, snygg!!! Tavlan har jag åxå sneglat på:)
Vad härligt med lite våriga blommor å gardiner, ja vi kommer nog att ha kvar snö i minst 3månader till, så det är väl bara att försöka drömma om våren...
ha det gott!
kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-04 15:08:51

Jag håller med, fina julklappar ni fått. Arrangemanget med tulpaner o äggskal var ju jättgulligt, kul idé. Trist med tyg som krymper....Här blåser det oxå, myyycket, o snön yr lite med. Ha de så kul i jönköping, kram

Postat av: Karran

Publicerad 2008-01-04 16:19:36

Jättefint hem du har! Ha de gott!

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-01-05 09:30:00

nääää vad synd, ja varför är man oftast så seg med att inhanlda vissa saker? att man dyker upp gärna preciiis när tåget har gått :S *fniss*
jag höll på att missa min lykta också.... hon hittade en som stod gömd bakom några lådor på lagret (så jag hade TUR!)
och ibland ska man ju ha det också!! :D

kram

Postat av: Maja

Publicerad 2008-01-05 10:52:11

Tack för din jul- och nyårshälsning! Vad härligt att få städa bort julen lite och föra in vårtecken. Vilken kul idé att använda äggskal till att plantera lökar i. =)
Hoppas du har en riktigt skön helg, kram Maja

Postat av: Dinka

Publicerad 2008-01-07 20:41:09

Jag vill med ha den tavlan :)
Har suckat länge efter den..undra om jag inte ska ta och göra en beställning på den.Den hade passat perfekt i våra hall....
Ha en trevlig måndag kväll!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-01-11 16:15:50

vilken snygg radio,exakt en sån vill jag också ha.vad är det för märke & vart har du köpt den?
Såg lampan du klätt med tapet,jättesnyggt!!!
trevlig helg/jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela