Susihus

Nytt år

Publicerad 2008-01-01 16:26:36 i Hem

Första dagen på 2008. Känns ovant att skriva 2008, men det är ju bara att vänja sig vid, då ännu ett år har gått och ett helt nytt ligger framför en. Ska inte bli djupare än så känner jag...

Våra gäster som skulle ha kommit igår blev sjuka och fick stanna hemma. Trist att vi inte kunde ses men så är det ibland. Jag var väl inte friskast i kommunen heller då en envis förkylning låste sig fast hos mig igår. Så det blev en lugn kväll med god mat och dryck för att nästan somna in i soffan. Vi hann med och titta på Tatuerad Torso, den var bra även om det är svårt att se Lasse Brandeby än något annat än Kurt Olsson.
Hundarna klarade av smällarna bra, tack och lov. Men oj va det smällde ett tag, huuuu hoppas att inte någon blev skadad.

image84

I dag har jag ägnat mig åt att plocka ner julen. Det är lika trevligt att plocka fram tomtarna i början på december men det är lika skönt att bli av med dem efter nyår. Har dock lite ångest med granen för den är lika fin fortfarande och den har ju inte varit framme lika länge, nja den kanske får stå till helgen då men nu åker ljusstakar och stjärnor in i gömmorna igen. Ska nog byta gardiner i köket också när jag ändå är på gång...men maken undrade om det innebär att vi måste uppsöka gardinaffären imorgon. hihi=) Får se om det blir det eller om jag hittar några i gardinhögen som passar och faller mig i smaken.

Då inte all oxfilé gick åt igår då vi blev själva så fick det bli min favoriträtt idag till middag - Biff ala Rydberg! Mums va gott.

Ha en alldeles underbar första dag på det nya året!
Stor KRAM till er alla och tack för alla goa inlägg som ni gör det värmer så gott!
image85
Bilder: Susihus

Kommentarer

Postat av: Hilajn

Publicerad 2008-01-01 18:07:07

Tråkigt med uteblivna gäster men desto mer mat till er. Menyn verkade ju hur god som helst. Ha en fortsatt trevlig första dag 2008.

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-01 21:11:09

ja HIT med VÅR! =)
den där desserten åt vi också igår!
sicken sammanträffande ;-)

gott nytt år!

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-02 15:23:50

Så synd med inställda planer..men då du själv var lite krasslig gjorde det kanske inte så mycket. Bra att hundarna inte blev alltför rädda. God fortsättning, kram

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-02 16:20:23

MMMMmmm slurp vad gott det såg ut...
Vill önska er en god fortsättning!

kramisar!!!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-01-02 19:33:30

Men guuuuuud, vilken underbar mat!!!!
Håller med dig angående Brandeby.

Kram

Postat av: Jes

Publicerad 2008-01-14 20:44:53

Åh vad hungrig man blev nu då!!! Ser riktigt gott ut!Trist med era gäster! Våra fick åka hem tiiiidigt då en fick migrän :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela