Susihus

Första semesterveckan

Publicerad 2008-07-20 11:52:24 i Hem

Då har snart första semesterveckan avklarats och summan av kardemumman är väl att vi får hoppas på bättre väder de kommande 3 veckorna. Visst att jag gillar solen men jag behöver bara ha lite uppehåll och att man kan vara ute utan att frysa. Nä nu har jag klagat på vädret länge nog och det går inte att göra något åt. Det är bara att gilla läget. Det får nog bli Mamma Mia på bio ikväll och sen får vi se vad vi hittar på i veckan.

Igår velade vi en stund om IKEA eller Kosta, det blev inget vi tog en tur in till stan och köpte lite snittblommor på torget att lysa upp inomhus med och sen behövde vi en ny lampskärm till en lampa som min kusin har gjort. Naturligtvis sladdade vi in på Växjö Elektriska och där hittade vi den, skärmen med de små söta fjädrarna och lite pärlor. Så nu står den i sovrumsfönstret och lyser upp.



Fick klippa ner mina paradisträd som växer så det knakar. Är det någon som behöver nya skott så hör av er, jag har nämlien lite svårt att slänga dem...

Bilder: Susihus

Nu kom mannen in och har plockat av alla svarta vinbär så nu får jag väl ta och hitta på något med dem. Undra bara vad? Lite paj kanske, saft dricker ju inte vi så ofta annars är det ju gott, marmelad gjorde jag förra året och den är supergod men det har jag massor kvar av så det behöver jag inte göra i år. Kanske bara frysa ner lite och ta fram i vinter för det känns ju alltid lyxigt när man gör lite smoothie. Vi får se, må så gott och 1000 tack för alla goda sommarhälsningar som ni lämnar, det värmer så gott!

KRAM 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-07-20 12:06:31

Vilken cool lampskärm! :)

Om ni åker till Gotland rekommenderar jag varmt en sväng till Fårö. Är det badväder på väg norrut finns det massor av fina stränder, t ex Sudersand eller Norsta Auren på Fårö - eller Blå lagunen vid Bästeträsk längst norrut på själva Gotland. Bor ni söderut, åk en sväng runt Hoburgen, där är också vackert! Andra häftiga platser är Ekstakusten, Närsholmen (som en savann) - det finns oändligt mycket att se. Det ser ju ut som att sommaren ska komma tillbaka till mitten av veckan också! :)

Kram!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-07-20 12:58:22

Läcker lampa!! Jag kan tala om att sommarvädret befinner sig här i ödemarken, någon kort regnskur på eftermiddagen men i övrigt nästan för varmt och sol :0)



~Livet i byn

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-07-20 18:14:44

Jag hoppas också på lite finare och varmare väder, trots att jag jobbar. Men jag saknar att kunna sitta ute på kvällarna med ett glasvin i handen och bara njuta av stillheten. Nu skiner solen här men det är inte särskilt varmt ute och det blåser nästan full storm ute... brr... Nej, jag gör som ni, går på bio och ser Mamma Mia. Ska iväg med två tjejkompisar, det ska bli kul!

Ha en fortsatt skön semester!

Stor kram från Jenny

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-07-20 18:57:30

Så härligt med semester, hoppas solen lyser på dig också! Mums med vinbärspaj :D Ha en mysig söndag och hela nästa vecka ler

KRAM

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-07-20 21:35:30

Oj vad fräsig den var! Nämen, har du svårt att slänga dem. Ge till grannarna kasnke?? Kram

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-07-21 09:19:14

Visst är det härligt med semester!



Ha en bra dag!



Kram Karin

Postat av: maritha

Publicerad 2008-07-21 10:51:43

Hej!

Läste på godisfruns blogg ,att du gillade kakeln på vår toa ,,, tack, men det är våtrumstapet

Roligt att du tyckte den var fin.

Maritha

Postat av: maritha

Publicerad 2008-07-21 10:55:22

.... glömde . Du gillade vår stensättning.

Min man är anläggare, han har själv ritat och lagt dem, och han har själv fixat toan oxå . Jag har "en händig man"

Maritha

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-07-21 14:21:19

Vilken fin lampa! Hoppas ni får bättre väder denna vecka! Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-21 19:30:54

Svart vinbärsgelé...det hade jag gjort om jag haft turen att ha vinbär...

Söt liten lampskärm, passade jättebra där...Idag har vi SOL...jippe, sommaren är tillbaka. Jo vi far neråt danmark, tyskland, belgien, frankrike...osv på en roadtrip....ska bli spännande..kul att alla vill följa med o är glada över semesterplanerna...Nu dör snart mitt batteri så jag får gå in, sitter ut på soldäcket o njuter, kramar

Postat av: Mia

Publicerad 2008-07-26 19:00:23

Jag har också precis börjat min semester. Härlig tajming vi har! Är nog inte så få som är avis på oss.



Kram Mia

Postat av: Zillablog

Publicerad 2010-10-29 11:53:13

Sehr schon, gut gemacht

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela