Susihus

Semesterväder?

Publicerad 2008-07-18 17:01:28 i Trädgård

Hrmm jag undrar när det fina vädret ska komma???? Här regnar det på tvären idag. Undra om det är detta de menar när metrologen säger det kan bli regn och skurar....?!

Jaja vi skulle ha bilen på någon uppdatering av startmotorn idag klockan 0800, så vi hade klockan på ringning. Gäääsp vad vi har vant oss att sova längre nu på semestern. Så efter frukosten som var klar redan vid 0900 idag tog vi och slängde in sofföverdraget i tvätten, slängde ut soffamattan på altanen för rengörning med såpa och skurborste...gillas nog inte av mattförsäljare men vad ska man göra när man har två fyrbenta som älskar att ligga på den mattan och tugga tuggis på!? Ut med vårt köksbord i garaget för lätt slipning och en ny inoljning och när ändå bordet och mattan var bortplockade kändes det lika bra att dammsuga och tvätta golven. Puuh och allt var klart vid 1130. Dax för en hundpromenad och på gatan möte jag grannen som oxå skulle ut med barn och hundar. Vi tog en lååångpromenad i vårt motionsspår , vilket är rätt kuperat och för att underlätta för henne så körde jag vagnen, så det var ett rejält träningspass och regnet öste ner. Goretex kläder har en förmåga att inte andas...så det är att välja regnblöt eller genomsvett.....

När solen tittade fram häromdagen så passade jag på att ta lite kort så jag bjuder idag lite på entrén.



Bilder: Susihus

Nä nu får det dansas lite soldans så vi får någon sol, undra om man kan lägga till värme oxå för man svettas ju inte denna julimånad!

Må bäst och kram

Kommentarer

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-07-18 18:43:22

men vad du fejar och ligger i hjälp

och jag kan inte annat än att hålla med om vädret! fyyy vad trött jag blir påt!

din trädgård är snygg som få, jag skulle vilja veta var du har hittat betongkrukan?.... det står mitt namn på den ser jag ;-)

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-18 22:28:40

Du får nog ta i ännu mer i din soldans för här stod regnet som spön i backen, maken stod vid grillen o "gästerna" skulle komma om en stund, trist att sitta ute på altanen då, regnet smattrade på taket så man hade inte hört varandra....men sen när gästerna kom så slutade det regna...Små duggregn kom sedan lite under kvällen men vi kunde sitta ute o myggen hittade inte oss..

Så fina bilder igen på er fina "stenträdgård", vill med ha....

Ja har man hund är man ju ute i alla väder, på gott o ont. Duktiga ni har varit idag, skön helg på er, kram

Postat av: Malin

Publicerad 2008-07-18 22:58:31

Hej! Har haft datornerläggning kan man säga:) fick syn i en kommentar att Bono hade blivit påkörd..hjärtat stannade kan jag säga men skönt att han är på bättringsvägen. Ge honom en stoor kram från mig.Mvh

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-07-18 23:17:25

Såååå fint! Jag gillar marksten så mycket. Vill med fixa här hemma men det kostar och gubben min är inte lika intresserad. :(



Ha det så bra! Kram

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-07-19 09:30:21

Vilken härlig entré! Så snyggt!



Ha en skön lördag!



Kram Karin

Postat av: martina

Publicerad 2008-07-19 11:20:55

Så snyggt! Gillar all blandning på stenen!

Postat av: tina

Publicerad 2008-07-19 11:45:47

Fina bilder på er fina entré!Här är vädret nog detsamma som hos er...inget kul alls!På måndag tar vi pick o pack och tar en tur ner till Skåne med goda vänner.Det blir B&B vid Brösarps backar och lite småutflykter i trakten,ska bli mysigt!Sen väntas lite jobb hemma med att sätta upp resten av de nya zinkfärgade stuprännorna...Vi får hålla tummarna för lite bättre semesterväder framöver...kram å ha det gott!!



tina=)

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-07-19 14:39:31

Hej! Back again efter 2 veckors datorfri tid på Fårö. :)

Vad fint!!! Vilka fina, stora krukor du har utanför dörren. Snyggt med rubust så där.

Kram och hoppas att allt är bra här.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-19 15:33:57

Ja du idag har vi strålande sol...vilket hån mot vår grillkväll igår som höll på att regna bort...man kan nästan inte glädjas åt det vackra vädret idag...

Ungarna + kusin badar i poolen o jag sitter på däcket under seglet o bloggar lite, synd bara att det blåser....men tvätten blir supertorr...

Skulle med vilja ta en tripp till ikea, o kosta....ja dit skulle jag kunna tänka mig att åka igen...så mycket fint o billigt där, ska bli kul att se vart ni for....

På onsdag sticker vi på semester, hoppas allt kommer gå bra, du vet jag är ju lite mesig o hemmakär så jag är lite orolig över hur det kommer gå, speciellt sovandet, har lite svårt för att sova på annat ställe än hemma....ha de kul idag, kramar

Postat av: Jennie

Publicerad 2008-07-19 20:49:48

Oj så fint ni har...

Wow! Supersnyggt.

Ha de gott!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-07-20 07:45:46

Vilken fin entre ni har! Härliga bilder att inspireras av :)



Ha det så gott i regnet (hoppas det ger sig snart så ni får lite sol på semestern) Kram!

Postat av: Rasmusagathe

Publicerad 2009-06-29 09:42:51

Excellent site.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela