Susihus

Ny temavecka

Publicerad 2008-05-12 08:34:42 i Trädgård

Hoppas att ni har haft en underbart skön helg i detta fantastiska väder. Tror ju knappt att det är sant när det är sommarvärme. Varje söndagkväll stupar vi i våra soffor och inser lite trötta att vi har då inte slitit ut våra solstolar eller soffor denna helgen heller! Vi jobbar på och sitter endast ner när det är mat eller kaffe...nåja jag tog mig en stund i solstolen i lördags, lite vila efter maten. Annars har vi fixat i trädgården, tvättat bilen och slipat klart skrivbordet och naturligtvis hittade jag ett nytt projekt. Rackans oxå så har jag inte tagit före bilder. Men ni ska få se när det är på plats. Kan säga så mycket att sovrummet håller på att få sig en omgång!

I går var det sökkurs med Bono och jag var lite orolig för värmen, så jag förberedde med massor av vatten och blöt handduk att ligga på. Behövde dock inte oroa mig, när det gäller jobb så ställer han nog upp i alla väder och sliter tills han har hittat sina figuranter. Han jobbade på så bra så han imponerade på hela gruppen. Kul att se att han tycker att det är så kul nu, för i början tyckte han att det var lite otäckt med fig/människor, nu bara älskar han det!

Ellas inspiration har satsat på en ny temavecka. Häng på om ni orkar och har lust!
Läs mer här http://ellasinspiration.blogg.se/1209914083_ntligen_ny_temavecka.html


TEMAVECKA: De fem elementen!

Måndag: Vatten
representeras av material som glas (som i fönster och glasbord), plast, speglar, mörka färger som svart och mörkblå, rörliga former och vatten i sig själv. Bilder på hav, fiskar, sjöar kan också stå för vattenelementet.


Tisdag: Trä
allt i trämaterial, men också växter och material i bomull och lin, rektangulära former och gröna och starkt blå färger.


Onsdag: Eld
självklart omfattas ljus och eldstäder. Saker i röda toner och trekantiga former och även djursymboler räknas in.


Torsdag: Jord
ofta föremål i keramik, kakel, porslin och tegel. Färgerna är jordtoner te.x. brunt, gult, orange, låga möbler, fyrkantiga former och inslag av stenar och berg.


Fredag: Metall
representeras av vita eller grå saker, runda eller uppstickande saker samt i material som silver, mässing, smide, tenn, zink och rostfritt.


Mitt bidrag till dagens vattentema får bli vårt vattenspel på framsidan. Vi har även gjutit ett till baksidan men det har vi inte grävt ner än, så det ligger till sig i garaget.

image191
Bild: Susihus
Ser att jag även får in torsdagens jord med stenar och fredagens metall med vår lilla fågelskulptur.

Vad har ni gjort denna härliga helg?
Många goa måndagskramar till er

Kommentarer

Postat av: addan

Publicerad 2008-05-12 08:40:24

kul tema vecka.

Postat av: Zoey (Fotogalleriet)

Publicerad 2008-05-12 08:50:41

Så vackert med små vattenspel i trädgården!

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-05-12 09:06:17

God Morgon Susanbusan! Jag har varit på Jubileumsfest på Grimslöv och sen har jag slitit med allt möjligt med vårt nya hem. Hemskt vad kartonger man har med sig!!
Ert vattenspel är så fint! Kramar Sara

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-12 09:38:30

Vilken fin bild du har tagit! Kul att det gick bra med sökningen! Ha en bra dag!

Postat av: jessica

Publicerad 2008-05-12 09:50:51

Denna helgen har vi i alla fall slitit på våra solstolar!!! Så skönt att bara ta sig tiden att bara va :))

Hoppas veckan blir bra!
KRAM

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-12 11:14:47

Vilket fint vattenspel! vi har lite planer på olika saker vi ska ge oss på att gjuta i sommar....har aldrig gjort det så det ska bli spännande!

Ha en bra vecka,Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-05-12 11:22:31

Vilket vackert vattenspel! Ha en bra dag! Kram Pernilla

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-12 14:12:52

Vad roligt att det gick bra med Bono! Kram Sandra

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-12 15:34:22

Oj ny temavecka, så bli kul att se vad du gör med den...Vilken gullig liten fågel, o fint med gräset o stenen...sånt gillar jag ju. Jag kan väl inte påstå att jag jobbat häcken av mig i helgen precis...jag o dottern har haft mycket mamma/dotter tid tillsammans...sen har vi levt utomhus, o vad jag älskar denna årstiden, blir på så gott humör..VI har ätit gott, umgåtts o solat mm, ja jag har klippt grannflickorna, mellansonen o maken..men det går ju ganska snabbt. Men nu är det ny vecka o inte lika fint väder, men man får verkligen inte klaga efter alla dessa fina dagar. Jag har varit uppe hos syster o Mini i eftermiddag en sväng, nu börjar det ju närma sig o man blir lite nervig när man ser att det är hon som ringer...ska bli spännande att bli moster igen, ha en fin vecka..
ps. förstår att du är en stolt matte då...det hade jg med varit då...ds

Postat av: Hp

Publicerad 2008-05-12 16:11:48

Mycket fin bild!

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-05-12 17:11:35

Det är så mysigt med lite vatten i trädgården! Fint bidrag. Ha en fortsatt mysig måndag! Kram Karin

Postat av: maria

Publicerad 2008-05-12 19:48:22

Jättefint ! :)

Postat av: Maria

Publicerad 2008-05-12 20:06:29

Läckert med ett sådant vattenspel!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-05-12 20:16:27

Vad fint! Jätte fin tolkning tycker jag!
Kram

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-05-12 20:23:40

Vilket vackert hus ni har!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-12 21:26:37

Åhh vad du har photoshopat! Så snygg bild! :D Och sicken fotograf! :D
Idag, ja du...förskola mellan 7.15-15.00 sen äta lite innan jag skulle ha simträning med de små 17-19 sen vidare ut i skogen en timme och nu äntligen ska jag hålla kväll tills jag somnar i soffan..haha!
Hoppas att din dag varit lite mindre strukturerad än min! KRAM

Postat av: K

Publicerad 2008-05-12 21:35:53

Du hade gjort en ruskigt läcker bild!!
Helgen har jag tillbringat med min familj,i min trädgård och varit på storasysters dansuppvisning.
En bra helg=)
ha en bra vecka i sann temaanda.......
/K

Postat av: Pialotta

Publicerad 2008-05-12 22:16:31

Härlig blogg du har.. fint väder så det blev lite allt möjligt för vår del.. I går .. faktiskt första strandresan och så har vi cyklat ut i den sköna sommarvärmen.. allt är bara så underbart vid denna tiden. Idag något svalare, men det är faktiskt skönt:-)
Vatten, vatten.. Vattenspel.. härligt:-)

Postat av: Augustcelebrity

Publicerad 2010-10-28 15:02:06

I like your website alot...its lots of fun...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela