Susihus

Paus i måleribranschen

Publicerad 2008-05-20 20:49:17 i Inspiration

Jag har tagit en paus ifrån målarburk och roller. Får se om jag tar en vägg till ikväll eller om jag hoppar att kladda färg på både mig och väggarna...Lite roligt är det allt att läsa om de olika färgerna ni gissar på. Tror inte att jag har läst rätt svar än.

Idag har jag haft lönesamtal och kan ni tänka er att jag stod på mig och sa att nej jag är inte nöjd med ert bud jag skulle vilja ha mer och jag tog i liteoch hade motivering till varför! Hejja mig själv! Jag kan lätt bli så mesig i såna lägen. Nåja vi får väl se vad som händer.

Bild: Hämtat från Flos
I lördags när vi tittade in på Växjö Elektriska för att titta efter nya nattduksbordslampor (märkligt ord)! Så visade de oss Flos nya lampa, Skygarden. En högblank kåpa finns i brunt, svart eller vitt och insidan är gipsstukatur! Hur läcker som helst. Den hade gärna få hänga över vårt matbord! Men vi hittade inga lampor till sovrummet men vi bestämde oss för att göra det färdigt med hylla först och sen titta. Allt för att få göra återbesök i en av favoritbutiken...hihi=)

Nä nu ska jag titta klart på Äntligen Hemma och sen får vi se om det blir målning!
Må bäst kära ni!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-20 21:06:27

TÄVLING! TÄVLING! TÄVLING!

Kika in hos http://apapaya.blogg.se

Postat av: Claddes inredning

Publicerad 2008-05-20 21:26:14

Åhh! En till Växjöbo! Hmm försöker lista ut vart du bor =) Jag gissar på att du målar brunt! Spänannde, när blir du klar? Skönt att du stod på dig! Jag har också haft svårt för sånt innan men har äntligen tuffat till mig lite. Konsten är att säga det på ett bestämt sätt men ändå vänligt.. Det är något jag måste lära mig =)

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-20 23:16:20

Vilken läcker lampa, kram Sandra

Postat av: lotta

Publicerad 2008-05-21 08:20:54

ja shit vilken läcker lampa, och just den bruna färgen är sa fiiiin!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-21 12:23:00

Wow, den lampan var läcker! Ska bli spännande att se sovrummet när det blir färdigt!

Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-21 12:54:23

Åhh jag är nyfiken på färgen! Gissar på att du håller oss på halster några dagar till... =)
Vilken snygg lampa! Ja nattduksbordslampor..haha, ja märkligt ord! KRAM

Postat av: pia

Publicerad 2008-05-21 14:01:40

wow! vilken lampa!kram

Postat av: Pysselprinsessan

Publicerad 2008-05-21 14:45:41

Bra att du stod på dig!! :)
Vilken häftig lampa!
Kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-21 16:16:39

svar: Klart du ska, ge dig till attack! :D kram!

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-05-21 18:56:10

Snygg lampa. Gött att du stod på dig och dessutom hade en motivering redo.

Postat av: Iris med kaoset

Publicerad 2008-05-21 22:09:26

Vilken fin lampa!

Vad bra för dig att du står på dig, det är en känslig situation men man måste kämpa och visa vad man är värd, speciellt som kvinna. Så du kommer nog få en kalasbra lön ska du se :)

Postat av: jessica

Publicerad 2008-05-22 14:20:43

Åh vad kul att måla! Jag har planer på att börja i kväll...men det har ni väl hört förr ;))
Åh vad fin lampan va!!!

kRAAM

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-22 16:11:12

Jaså det är ingen som gissat rätt...o lite fusk är det ju då om jag gissar, eller hur, jag har ju fått en liten vink...hihi. Idag har värmen kommit tillbaka, så skönt ute, o solen är framme oxå, perfekt. Jag o C har ätit lunch på torget idag, thaivagnen står där o det är så god mat, o billigt...Så satt vi en stund o njöt av allt folk som var ute (visst inte att det fanns så mycket folk i lilla byn...). Imorrn drar marknaden igång, då kommer det mycket folk hit, riktigt kul är det. Idag har jag veckostädat, bytt i sängarna (o fått en massa tvätt torr, det är underbart torkväder ute), handlat morsdagspresent (javisst, en klänning till mig oxå, kunde inte låta bli). Gjort lite piff med pil...gått en skogsrunda med Maila, sen ska vi på föräldrarmöte ikväll. Bra gjort...GO GIRL, du är värd en bra (riktigt bra) lön för du jobbar så mycket, det ska löna sig, tycker jag, många kramar

Postat av: Karin

Publicerad 2008-05-22 20:01:03

Det är inte lätt att löneförhandla! Vad ska man säga, om jag inte får högre lön slutar jag! Så skulle man vilja säga men det går ju inte. Har du några tips?

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-22 22:57:43

svar: Ska bli spännande att se färgen!!!! :D

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-05-23 07:25:05

Ååå vilken snygg lampa. Den affären i Växjö har så mycket snyggt! Jodå, jag segar också på med löpningen. Intervaller häromdagen. Men visst är det trögt. vi får peppa varandra. Hoppas målningen går fint och att du dessutom får högre lön. Klart du ska stå på dig. Skön fredag! kram

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-05-23 08:37:25

Ville bara önska dig en jätte trevlig helg!
Kramar

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-05-23 09:42:09

Tackar själv! :D
Okej. Va synd. Hoppas att den blir fin!
Ha en bra dag! Kramar

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-05-25 12:33:40

Hmmm..jag gisar på min bästa färg och en av dina bästa färger i kombination- rosa och grönt-kan det stämma??
Hörs i veckan! 3 veckor kvar....
Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela