Susihus

Utmanad på 2 håll

Publicerad 2008-11-14 14:07:08 i Boktips

Efter ett snabbt dygn i huvudstaden är jag nu tillbaka, lite lätt snurrig fortfarande tycker jag efter X2000. Jag som tänkte jobba på tåget det kunde jag lägga ner helt idag, brrr. Konstigt ibland blir jag jättelätt åksjuk när jag åker X2000 och ibland känner jag ingenting. Har även fått med mig en Fatboy hem, ett fynd för 400 kr! Ska se om jag har köpt en för liten storlek eller om jag äntligen kan bli av med Bonos trista valpfilt som han har i köket.

Tänkte att jag skulle ta och antaga några utmaningar som jag har fått
Sju saker om mig
* Tokhundfantast och har alltid varit, mitt första ord när jag var liten efter mamma förstås, var vovve.
* Ordning och reda är mitt motto
* Kan hålla väldigt mycket information i huvudet, t ex värdelöst vetande som 3 bokstavskoderna till världens flygplatser, namnlistor med vem som är allergisk
* Gillar inte större kryp när det blir mycket krasande eller splash när man måste ta dö på dem...huuu Typ model större spindel eller kackellacka
* Uppskattar god mat och dryck, är svag för champagne
* Svag för helgfrukostar med nybakade frallor, morgontidning och gott om tid

Ännu en utmaning om ni orkar
Favoritland: Sydafrika, helt klart. Fantastisk natur, god mat och vilka viner.
Favoritstad: New York, denna härliga smältdegel av olika kulturer, kan aldrig få för mycket av denna stad.
Favorithotell i Sverige: Avaloni Göteborg tycker jag är lite roligt och snyggt
Favorithotell utanför Sverige: Paramount i New York, inrett av Philip Starck, även om rummen är småååå
Favoritrestaurang i Sverige: Här blir jag nog lokalpatriot och säger PM i Växjö.
Favoritrestaurang utanför Sverige: Oj så svårt, ofta så beroende på stämning och tillfälle, den märkliga restaurangen i Hong Kong där man pekade ut vilka sjöodjur man ville äta i stora vattentankrar och smakade fantastiskt även om man satt vid lysrörsupplysta vaxduksbord. Eller den goda dim sum stället i samma stad, eller kanske Christers i New York där vi satt några dagar innan jul och servitrisen var svensk och vi fick glögg och pepparkakor efter en god middag och gick sen ut i ett så över julskyltat New York, finns säkert många fler
Ställe dit man kan "fly": Solsidan i Torekov.
Dit jag aldrig mer vill åka till: Ryssland lockar inte mig och jag har inget behov att åka till Bali igen.
Dit jag vill åka NU: Marocko!
Bästa shopping: London och Peking!
Bästa nattliv: Glöm mig i denna fråga.
Packningstips: Packar en halvtimme innan jag ska resa, eller kvällen innan och det går på en kvart oftast!
Resetips: Ger mer om man har läst på lite innan man dyker upp eller ner på resmålet.

Häng på ni som känner er manade!


Sen måste jag bara få slå ett slag för denna underbara bok som jag har gått och dragit i länge men nu slog jag till. Vi får väl köpa oss ur den här tråkiga lågkonjukteren!
Omslagsbild: ISBN 9789127116009, A Piece of Cake
Vilken underbar bok, det ska testas recept i helgen kan jag lova! Det är väl så där med den där sunda och smala stilen jag ska börja med nu, när träningen kan ta fart igen efter den trågika förkylningen som är på väg bort, men men...

Önskar er en underbar helg trots det något trista vädret.
Helgkramar

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-11-14 15:50:14

Hej! Vad kul att läsa dina svar. Nu känner jag dig mycket bättre. :) Oj, vad du har rest!!!

Jag har också gått och drömt om Leilas kokbok och sagt till mannen att jag vill ha den i julklapp, så jag hoppas på det. =)

Ha nu en jätteskön helg och hoppas du får njuta av frallor, skön frukost i lugn och ro.

KRAM!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-14 15:54:51

Kul att läsa dina svar! Vad många spännande ställen du har besökt! Blir sugen på att ut och resa själv, det var ganska länge sedan sist....



Hoppas du får en go helg, trots det trista vädret, Kram!

Postat av: Alina

Publicerad 2008-11-14 15:56:43

Hoppas du får en trevlig Fredag! :)

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-14 21:07:43

Tokhundfantast?? Hade jag ingen aaaaaning om....hihi, jo det har nog skinit igenom lite....men visst är det härligt med dessa fyrfotingar, o du hittade en fatboy för en billig peng, kul blir nog uppskattat.

Hoppas ni får en trevlig helg, kramar

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-11-14 23:59:42

Kul att läsa.



Ja, visst är boken ljuvlig. Gillar att sitta och bläddra i den. Foccacian måste du prova, och blåbärsbullar mm.

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-11-16 10:51:06

Vad kul att få läsa lite mer om dig, att du är hundfantast visste jag ju redan :0)



~Livet i byn

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-11-16 16:05:30

Vad roligt att läsa mer om dig. ja, visst är boken helt fantastisk!!! Jag bara älskar den. Och allt man bakar ur den blir faktiskt så bra! Jag har gjort flera saker. Blueberry cheesecake blir faktiskt lika fin i verkligehten!

http://designtjejen.blogg.se/2008/september/leila-cheesecake.html

Kramis

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-11-17 17:37:41

Ja, likadant för mig när jag åker x2000. KOnstigt.



400 kr??? FYND!!!!! Vad kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela