Susihus

Trädgårdsblommor

Publicerad 2009-04-19 18:29:41 i Hem

Det är långt mellan inläggen här nu, jobbar lite för mycket och inspirationen tryter tyvärr...
Vilken härlig känsla det är att få gå ut i trädgården och kunna plocka in blommor till köksbordet....mmm jag njuter för fullt av det. 3 små buketter fick jag ihop med lite gröna små blad till, Scilla, Ormöga och stor (men inte så storväxt än) daggkåpa hittade jag.

Bild: Susihus
Det är en otroligt lyxig känsla att få gå ut och plocka in blommor från trädgården tycker jag.

Nu måste jag ta ut müslin ur ugnen. Hoppas bakningen idag blir bättre än gårdagens resultat, då lärde jag mig på denna hårda vägen, att bakplåtspapper går inte att ersätta med smörgåspapper!!! Hade inget bakplåtspapper och tog smörgåspapper istället till mina brödformar....kan säga att degen sög in i pappret så vi fick blöta och skära bort det...Grr men nu har jag lärt mig det.

Vårkramar till er ALLA

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2009-04-19 18:59:09

Ja alltid lär man sig något.....den tråkiga vägen....

Javisst är det guld värt att ha en egen täppa att vistas i o kunna plocka in lite blomster från rabatterna...Det känns som man får ett extra rum nu på våren, jag vill vara ute så mycket som möjligt när det är sådana här fina dagar.....

Jaha, då ska du klara dig utan J några dagar...tur att du har de stora killarna som kan hålla dig sällskap, kramar

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-04-19 19:35:39

Härligt, med tanke på att vi har en meter snö kvar och dryga metern is på älven så är jag inte alls avundsjuk - inte alls!! ;0)



~Livet i byn

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-04-19 19:38:09

:-) Lite kul med smörpappret, men jag förstår att det var lagom kul när ni såg fram emot nybakt. Härligt med vårblommor.

Postat av: Petra

Publicerad 2009-04-19 21:22:13

Hej, ja det känns verkligen konstigt och tomt då! Hur har helgen varit då? Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-19 22:41:44

Ja visst är det härligt att kunna hämta in egna blommor.



Svar: ja det är svårt med utomhusfärg. jag velar fortfarande som en tok. Kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-04-20 10:48:19

Jag älskar blommor och vill gärna ha på bordet. Ändå tycker jag det är svårt att plocka i trädgården. Känns som om jag slösar på något vis. Vill ju ha dem länge i trädgården också. Förmodligen har jag inte tillräckligt många.

/P

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-04-20 11:20:27

Så underbart med en blommande trädgård. Längtar tills vi fått "igång" vår så att man kan uppleva det härliga med att plocka sina "egna" blommor. Hopaps det gick bättre med dagens mussli.

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-04-20 14:11:26

Jag kan tänka mig att det är riktigt lyxigt att ha en egen trädgård. Jag håller på att längta ihjäl mig till att vi ska köpa hus. Kram Sandra

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-04-20 16:24:54

ja suck vad lite tid man har!! Skönt att det är fler..

hoppas allt annat är bra annars!



KRAM

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-04-20 21:31:48

Hihi, det där med bakning är inte helt lätt alla gånger även om smaken oftast blir bättre än utseendet.

Visst är det härligt med alla blommor som börjar kika upp ur vinterrabatterna. Som "utflyttad" norrlänning är den här årstiden i söder något speciellt. Här är det ju verkligen vår medans det "hemma" i Piteå känns som att det går från vinter till sommar. Kram på dig!

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-04-20 21:32:29

Hihi, det där med bakning är inte helt lätt alla gånger även om smaken oftast blir bättre än utseendet.

Visst är det härligt med alla blommor som börjar kika upp ur vinterrabatterna. Som "utflyttad" norrlänning är den här årstiden i söder något speciellt. Här är det ju verkligen vår medans det "hemma" i Piteå känns som att det går från vinter till sommar. Kram på dig!

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-04-20 21:33:20

Hihi, det där med bakning är inte helt lätt alla gånger även om smaken oftast blir bättre än utseendet.

Visst är det härligt med alla blommor som börjar kika upp ur vinterrabatterna. Som "utflyttad" norrlänning är den här årstiden i söder något speciellt. Här är det ju verkligen vår medans det "hemma" i Piteå känns som att det går från vinter till sommar. Kram på dig!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-04-20 21:38:57

Ja visst känns det lyxigt! Likaså det härliga vädret, nästan sommarvärme idag :)



Ha en skön vecka, Kram!

Postat av: Nettan/Rixi

Publicerad 2009-04-21 08:38:06

Halloj på er!Hittade hit via nån länk=)

Vad roligt att ni var nöjda med lägret,lycka till med din lilla gosse framöver nu mvh Nettan/Rixi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela