Susihus

Ny titel

Publicerad 2009-08-22 12:04:25 i Resor

Semestern glider på i alla möjliga väder, dock mest solsken! Även om det känns att augusti har kommit för det är klarare luft och kallare kvällar. Vi har haft en toppenvecka på Gotland, och nu har vi haft en vecka hemma med lite fix och trix. Det kommer bilder framöver på både Gotlandsturen och vad vi har haft för små projekt hemma. Har hållt mig borta från datorn lääänge nu och har fortfarande ingen iver över att stanna för länge vid den...För mycket jobbkänsla tror jag!?

Dock måste jag bara visa er vad vi gjorde i onsdagskväll. Vi ffor till Gränna för att flyga ballong, jag fick det av min man när jag fyllde år för ett år sen och äntligen har vi haft tid och det har varit rätt väderförutsättningar för att vi ska kunna flyga. Så i onsdags bar det iväg.

Vi fick hjälpa till med att få in luft i ballongen 8000 kubikmeter! Sen gled vi fram över Småland och vilken kväll det var helt spegelblankt och helt ljuvligt.

Bilder: Susihus
Det var häftigt att få se träden ovanifrån och få se naturen glida fram i en annan synvinkel, vi såg älgar och massor av rådjur. En härlig kväll och efter en perfekt landning så blev vi döpta i champagne, så jag kan nu titulera mig som Ballonggrevinna av Tärenäs! Hihi

En härlig födelsedagspresent, tack för det min älskade!

Bloggen har hunnit fylla 2 år under mitt lilla uppehåll. Oj va tiden rusar på! Nu ska jag ta och hoppa in och se vad ni har haft för er under mitt datoravbrott.

Må gott i sommarSverige
Kram

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-08-22 15:13:05

Grattis bloggen!



Jo pastan blev supergod, ska göra den igen!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-08-22 21:02:14

Gulp, fluga ballong skulle jag aldrig våga...är höjdrädd när jag står på en stol ;0)



~Livet i byn

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-08-23 09:42:31

Jag har åkt efter motorbåt utomlands, (högt alltså) det är enormt härligt.

/P

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-08-23 20:30:06

Låter otroligt häftigt att flyga ballong - vet inte om jag vågat dock. Fantastiska bilder!



Ser fram emot bilder från ert äventyr på Gotland. :-)

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-08-24 11:56:20

Vilken otrolig färd! Skulle vara underbart att få rpova på. Fina bilder. Ha en bra dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela