Susihus

Äntligen hemma igen

Publicerad 2009-02-17 10:10:12 i Pyssel

Efter lite förseningar från Beijing är jag äntligen hemma igen! Det var skönt att landa på sin egen kudde i söndagskväll! Jobbade igår som vanligt men kände mig helt slut vid 3 tiden igår eftermiddag så jag bestämde mig för att ta en dag ledigt idag. Det är helt underbart vackert väder här, kallt, snö och strålande solsken. Ska snart ge mig ut med hundarna på en långpromenad. Vaknade tidigt idag också men skönt ändå att bara få ta det lugnt, tvätta lite och städa undan resväskor och alla inköp! Fick godkänt på allt, och allt passade som jag hade köpt till mannen. Fick tvätta upp allt för det luktade bläää, tror nog att min ena väska har legat väldigt nära bränsletanken!

I eftermiddag ska jag till tandläkaren, huuu. Har ingen skräck för att gå dit men jag tycker ändå inte att det är det roligaste stället att tillbringa varken tid eller pengar på!

Har glömt att visa er mitt senaste pysselalster, stickade mig en sjal precis innan jag åkte till Kina.

Stickade den i 2 olika garn, ett bandgarn som skiftar färg mellan brunt till lite guldbeige och ett brunt mohairgarn på stickor 15. Skojade till den lite med 2 tofsar. Hrmm undra vad jag ska sticka nu, är sugen på en i svart får nog ta mig en tur förbi den fina garnbutiken igen. Beställde även ett garn som ser ut som fårpäls, tänkte att jag skulle få till någon kudde till!

Mannen har klippt vårt äppelträd och vi har tagit in grenarna och satt i vatten och se vad som stack fram idag, vilken härlig vårkänsla! Nu längtar jag till våren och få ge mig ut i trädgården och fixa.

Bilder: Susihus

Vill passa på att säga 1000 TACK till alla ni som lämnar små söta kommentarer, det värmer gott! Det är xtra underbart när man sitter själv på ett hotell i en annan del av världen och få små hälsningar.

Ha en härlig dag
KRAM

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-02-17 11:20:20

Välkommen hem från en härlig resa! =) Borta bra, men hemma bäst. :)

Jag tror att jag ska haka på ditt exempel med att ta en promenad snart, det är himla skönt att gå i dagsljus.

Nämen, blommar äppelträdet hos er? Jag fick verkligen titta två gånger för att tro att det är sant, men sedan läste jag ju att det var inomhus. :)

Och som sagt - välkommen hem igen!

Postat av: MO

Publicerad 2009-02-17 18:17:26

Välkommen hem vännen. Förstår jag att det var skönt att komma hem, o du gjorde helt rätt i som tog lite ledigt, herregud du jobbar ju jämt....

Så fin sjalen blev, jag har bestämt mig för att oxå sticka något mer, får se vad det blir....



Javisst har vi underbart väder...nu är det så dax va? Fast rätt kul för alla barn som har sportlov. Ha de så bra o många kramar från mig

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-02-17 22:15:08

Åhh.. vad härligt med din resa.. men förstår att det är skönt att vara hemma igen!

Kramar

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-02-18 01:27:50

Välkommen hem! Vilken resa att ha varit till Beijing :) Vacker sjal du gjort! Kram, Sofie

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-02-18 13:59:30

Välkommen hem igen! Det är alltid skönt att komma hem igen när man har rest. Ha en bra dag! Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-02-18 15:13:34

Välkommen hem igen! Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga :) Vad duktig du är på att sticka, jättefin sjal!



Ha det gott! Kram Johanna

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-18 18:04:14

spännande med kina resa!! och vilken fin sjal du stickat!!!

Postat av: lotta

Publicerad 2009-02-18 18:04:28

spännande med kina resa!! och vilken fin sjal du stickat!!!

Postat av: lotta

Publicerad 2009-02-18 18:04:52

spännande med kina resa!! och vilken fin sjal du stickat!!!

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-02-18 19:29:33

Vad spännande att vara ute och resa, kan förstå att det är skönt att komma hem igen också.



Svar: Tack så mycket! Jag svävar på små moln just nu. Kram Sandra

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-18 22:26:44

Välkommen hem, det måste väl ändå vara kontraser mellan din maken kan jag tänka mig.



~Livet i byn

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-18 22:28:16

Ha-ha tror du jag är galen ;0) Skulle skriva att det måste väl ändå vara kontraster mellan din resa och livet hemma. Men skönt att träffa maken och hundarna antar jag. Vet inte hur jag fick till det ovanför...sorry!!



~Livet i byn

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-02-19 09:27:18

Härligt att du kommit hem lyckligt. Jag har också tagit in grenar men av körsbär. Spännande att se om det kommer blommor eller blad.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela