Susihus

Ljusglimt

Publicerad 2009-02-03 21:02:51 i Hem

Efter en härlig träningskväll på brukshundsklubben, kan jag bara konstatera att Bono och jag borde spendera mer tid där...för att finputsa och justera detaljer.

Detta härliga apelsinträd med sina små söta frukter lyser upp i vår groventré och tvättstuga.


Bilder: Susihus

Detta apelsinträd har vi en gång köpt för flera år sen på IKEA, hör och häpna då var det många grenar och massor av frukt. Sen såg det lite risigt ut efter den första säsongen då var jag på vippen att kasta det på komposten. Men en kompis sa åt mig att lugna mig och tja jag klippte ner den kraftigt och satte den i vårt badrum, där vi har söderfönster. Sen repade den sig och har sen bjudit på flera omgångar små frukter, helt oätliga men ändå. Dock är den inte lika fin i grenverket längre men men.... Nu har den fått sin plats i tvättstugan/groventrén och sprider sin goa doft när blommorna blommar och nu är den en ljusglimt med sina fina små frukter.

Ha en härlig kväll
KRAM

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-04 07:32:09

Åh vilken underbar blomma!! Sååå fin! Förstår om du är glad att du inte slängde den!!



KRAM

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-04 12:43:14

Vad kul att du kunnat få små apelsiner fler än en gång! De är rusigt fina de där växterna och din är super fin!



Ha en fin dag :)

Postat av: Petra

Publicerad 2009-02-04 13:11:10

Vad härligt med ett apelsin träd! =) Kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-04 14:39:06

Jag gillar citrusträd av alla sorter. Har två stora i sovrummet men de har inga frukter kvar. Jag tror inte den typsen av pollineringar gynnas av vårt kalla klimat här i norr.



~Livet i byn

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-04 15:38:42

jättevackert apelsin träd!!

kramkram

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-02-04 15:41:54

Exotiskt med svajjande apelsiner hemmakring.

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-02-04 16:55:33

Åhhh apelsinträd är så fint!! Det är också en av de få blommor jag lyckas hålla liv i.. hahahahh Jag är sååå dålig med blommor.. fy..

Massa onsdagskramar

Emmelie

Postat av: Malin

Publicerad 2009-02-04 22:05:10

Vad fint med ett apelsinträd. Blomsterdödare som man är, så skulle nog inte jag kunna få många apelsiner på ett sådant...hehe. Därför njuter jag av dina bilder istället:P. Kram

Postat av: MO

Publicerad 2009-02-05 18:51:33

Nämen vilka gröna fingrar du har då. Så fint träd o att det bär frukt med, inte dåligt.

Har du fått din diskmaskin lagad än? Håller med dig så när det gäller stöket på diskbänken...Det är nästan (nåja) det bästa med att ha diskmaskin, ja att slippa se all torkdisk på bänken, det ser så rörigt ut.

Skönt att det är Fredag imorgon, har ni planer för helgen? Kramar på dig vännen

Postat av: jenny

Publicerad 2009-02-05 19:43:32

wow, en blomma från ikea som kan bli så fin. Alla blommor jag köpt där har dött efter ett tag. Eller så kanske det beror på hur ägarinnan tar hand om dom;-)

Kram/jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela