Susihus

Tokshoppat

Publicerad 2009-02-11 10:04:18 i Resor

En liten vårig rapport från Kina. Jag har packat vinterkläder i min resväska och här är det 10-15 grader plus och strålande solsken. Underbart skönt! Hoppas att detta fina väder hänger med till Qingdao i helgen!

Ankom i går morse efter en natt ombord med Finnair, det kändes som flygbesättningen var en kombo av Mummintroll och Snorkfröken, men flighterna var extremt punktliga och det är ju alltid trevligt och väskan kom fram fort också, det uppskattas=)

I går var jag på site inspection hela dagen med restauranger och restauranger, det kommer att bli bra för gruppen tror jag. Hann med lite shopping igår, några väskor, smycken och tröjor. Men idag efter en god natts sömn i min sköna hotellsäng så efter frukost (vilket man skulle kunna skriva ett kapitel om, hur mycket olika maträtter som helst) tog jag tunnelbanan till den stora shoppingen Silk Market. Jag tror att jag var den enda icke kines på hela tunnelbanan...här känner man sig rätt lång med sina 167 cm över havet=)

Jag har prutat och handlat tröjor, kuddfodral i siden-kostar ingenting, klocka, massor av skor, jeans, strumpor, träningskläder och barnkläder till mina goda vänners barn och till slut fick jag köpa en liten resväska också för annars kommer jag aldrig att komma hem med alla sakerna.

2 puma skor, ett par vinterkängor i läder, ett par ballerinaskor och ett par bruna Ugs till min jobbarkompis.

En massa Ambercrombie & Fitch tröjor både till mig och maken, de är så mjuk och go kvalité, 2 par diseljeans fick det bli oxå.

Kuddfodral i siden och lite barnkläder. Puuuh jag hoppade över Peakjackan som jag såg på slutet för jag orkade inte mer och jag var vrålhungrig. Men nu har jag smaskat i mig en god burgare på rummet så nu börjar jag piggna till igen. Får kanske gå ut en runda till och promenera lite innan det blir mörkt.  Sen får jag väl försöka att packa ner allt...

Bara för att ni inte ska tro att jag bara har shoppat så kommer det här en bild på förbjudna staden, östra porten.

Bilder: Susihus

Många goa Kineskramar till er alla

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-02-11 10:12:31

Men nu blev jag inte ett dugg avunsjuk... :(

Gud vad mycket fint du shoppat!!! Och det måste vara superkul att handla då det i princip är gratis.

Njut vidare där borta och det är jättekul att du bloggar under resan. Kikar in här i morgon igen. ;)

KRAM!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-11 10:21:09

Men gud!!! vad spännande!! Jag vill också till Kina!!

Du får shoppa för mej också! Dit skulle jag behöva åka o köpa objektiv till kameran!! åhhhhhhhhhhhh

Ha det så underbart!!!

kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-11 11:48:18

Så mycket fina fynd, kan tänka mig att priserna är lite lägre än i Sverige. Shoppa på :0)



~Livet i byn

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-02-11 12:58:01

Underbart att få shoppa loss så där när det är så billigt. Ha en fortsatt trevlig och fin resa.

/P

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-02-11 14:24:30

Så roligt med massa shopping! Och till bra priser dessutom. Perfekt!

Postat av: MO

Publicerad 2009-02-11 19:50:40

Haha, räcker det att du köper 1 extra väska?? Det var inte lite fint du har hittat. Vad roligt, är det så rackarns billigt som alla säger? Låter som ni har härligt vårväder där, här har äntligen? snön kommit, kramar på dig o ha de så bra over there

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-02-11 21:31:36

Men OJ!! så härligt med så mkt shopping! myyyysigt! Lycklig resa hem! KRAM

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-02-13 16:32:06

Åh, lyckliga du! Jag vill också! :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-16 10:21:40

åh vad du shoppat! Kan trösta dig med att det kanske var lika bra att du hoppade över Peakjackan..

En kompis var där innan jul o den gick sönder efter 1 vecka...bra att du shoppar för mej också..fniss.



KRAM

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-02-17 22:13:37

Åhh.. vad avis jag är... tihi!

Blir så sugen på att åka dit och shoppa!

Kramar

Postat av: Dahlarna

Publicerad 2009-02-20 17:13:43

WOW vad kul! Vi åker till Kina /Peking i början av april! Längtar ju ännu mer till shoppingen nu efter att ha sett dina bilder & läst ditt inlägg. Har du några tips på bra ställen att handla? Vi är ute efter ungefär de sakerna du har handlat - skor, barnkläder, kuddfodral, peak, klockor.... ALLA TIPS ÄR VARMT VÄLKOMNA! Du får gärna maila om du har lust! KRAMAR!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela