Susihus

Kuddbeskrivning

Publicerad 2009-01-11 21:51:32 i Pyssel

Söndagkväll och vi sitter i sofforna framför kakelugnen och är tacksamma över att det har varit några ynka minusgrader idag. Efter gårdagens mildväder och fortfarande hundpassare åt 2 Bearded collie så kan vi konstatera att minusgrader är att föredra. Brrr va smutsiga de blir med sin päls och vad de drar med sig in saker...

Vi har varit ute och power walkat i motionsspåret innan frukost både igår och idag, oj va det är gott att äta frukost sen. Bono och jag har även varit och tränat sök. Det är så roligt och häftigt att få se framgångar och bakslag...och klura över lösningar för vi har ju alla 4 som tränar olika behov och problem att lösa.

Har i helgen tillverkat Kalikådrakar, dock saknar jag fyllning till den ena så det får införskaffas imorgon. Vi har några små söta tjejer som fyller år här i början av året och tänkte att de kunde vara roligt att ge dem en liten söt drake.

Syns knappt att den har fått ögon, när den är svartprickig...hihi

Ni som är sugna på att sticka kuddarna som jag har visat på bild tidigare, gör helt rätt! Det är superenkelt och går hur snabbt som helst.

Dessa 2 är stickade för 40*40 kuddar. Garnet heter Eskimo och man stickar med stickor 20.
För kudde 40 lägg upp 20 maskor, för kudde 50*50 lägg upp 25 maskor och för kudde 65*65 lägg upp 30 maskor. Sen stickar man rätstickning i så många varv som man tycker att det ser ut att räcka för sin kudde. För 40/50 kuddarna runt 32/34 varv. För 65 kudden närmare 40 varv. Maska av och sticka en lika dan till. Sy ihop delarna och sen är det klart!
Med dessa stora "Harry Potter" stickor går det i ett nafs att sticka en kudde. Garnet Eskimo är 100% ull och ligger på 50g nystan. Det går åt 4 nystan till lilla kudden, 6 till mellan kudden och 8 till stora. Lycka till!

Köpte lite fräscha och våriga tulpaner häromdagen, de får avsluta detta inslag.


Bilder: Susihus
Ha en härlig söndag kväll och go start på den nya veckan.
KRAM

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-12 09:56:15

Tyckte den var otroligt söt, var tvungen att lägga upp den. Tulpaner har jag också här hemma nu, känns som våren är lite på väg då trots det tråkiga vädret. Kraam

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-01-12 10:31:56

Fina kuddar och en otroligt söt drake.

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-01-12 11:16:52

Jag håller med dig, jag hade också hellre haft lite kallare väder. Dels är det bara grått och trist nu och så drar vovven med sig så mycket smuts in.

Så fina kuddar och va härligt med tulpaner! Det hade jag tänkt köpt igår, men vi kom aldrig iväg till affären. Men idag kanske. Längtar efter att få lite vårigt inne! Kram

Postat av: Pysselprinsessan

Publicerad 2009-01-12 11:28:37

Vilken söt drake!! Å vilka fin a kuddar! Jag kanske skulle försöka mig på att sticka igen... Jag och stickorna har inte varit vänner tidigare, men... :)

Kramar

Postat av: araminta

Publicerad 2009-01-12 15:35:18

Det var en söt liten drake!!

Alla kuddar var jätte fina!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-12 15:38:51

Men gud så söt drake och kuddarna, ursnygga. Kan ju inte sticka.....eller ja, kan och kan. Snyggt blir det inte, i alla fall. Men dina var snygga.

/P

Postat av: MO

Publicerad 2009-01-12 18:05:33

Nämen kan du göra så söta drakar, du har verkligen talanger som vi får se lite då o då, jättefin o den kommer säkert till glädje.

Jo tack, minusgrader är tacksamt, Mailas päls är nog inte helt olik era kära lånehundars, hon drar oxå in en hel del så tur att hon inte väger mer då hon får duscha underredet efter varje promenad...

Tulpaner köper jag nog med nästa gång jag handlar, de är så fina o man påminns om att våren är på väg, kramar på dig

Postat av: karina

Publicerad 2009-01-12 19:27:13

Supersöta draken! Och härliga kuddfodral..Tyvärr kan jag inte sticka, jag kanske får fråga mor min.Ha de gott!

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2009-01-12 20:55:23

Susihus; Tack! Åh kalikås mjukisdjur är så fina!! Funderade på att sy deras dinosaurier för ett tag sedan men kom aldrig så långt. :) Man har alltför mycket idéer så det skulle vara omöjligt att genomföra allt. :)





Så söööt draken var! :) Jättefin! Visst är det kul att pyssla tillsammans!??



Vilka underbara kuddar också. Vill gärna ha sådana men kan inte sticka tyvärr. Men kanske jag kan be Svärmor??!! Sparar beskrivningen. :)





KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela