Susihus

Nystickat igen...

Publicerad 2009-01-13 21:12:41 i Pyssel

Har varit på årets första träning idag. Oj så skönt! Det var helt fullt i lokalen, så roligt för det är alltid mycket mer på årets första träningstillfällen då det känns som alla har gett nyårslöften!

Har du gett några nyårslöften?
Jag har sagt att jag måste träna mer lydnadsträning med hundarna så vi kan börja tävla! Vi får väl se...

Nu när jag har fått upp snitsen på att sticka kuddar,men känner att jag kan ju inte sticka hur många som helst och kanske dessutom skulle ge mig på en lite större utmaning. Hittade en beskrivning på en sjal på nätet, vad gjorde man innan nätet...? Det var lite tufft att läsa mönsterbeskrivning, och så var man tvungen att räkna varv hela tiden för ökning och avmaskning men det gick. Puh!

Resultatet:

Vill ni sticka denna hittar ni beskrivningen här Garnstudio

Undra vad jag ska sticka nu, det är så skönt att lyssna på talbok och sticka samtidigt. Hihi
Har nu gjort min Koziolväska till en handarbeteskorg.

Bilder: Susihus
Nu blir det soffan och en Crunchäppelmuffins från Leilas Pice of Cake bok, de är helt oemåtståndliga! Får nog göra en ny sats snart...

Känner redan nu att träningsvärken kommer smygande den lär blomma ut imorgon vid lunch, fast det är lite ontskönt att få träningsvärk!

Ha en go dag!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-01-13 21:59:32

Så härligt med träning ( eller härligast är det efteråt ..)

Snygg sjal !

Må så gott :-))

Postat av: Tjohalia

Publicerad 2009-01-14 00:11:07

Vilken fin sjal du har gjort!

Jag och Tommy har gjort ett nyårslöfte tillsammans, nämligen att vi ska prova på en ny sak varje år. Kram Sandra

Postat av: Lena

Publicerad 2009-01-14 00:22:01

haha...ja nu är det många som ska igång med träningar och har höga mål...och så faller ganska många av efter en liten tid....hoppas du är en av de som kämpar vidare! Själv väntar jag på goar väder så jag kan träna ute :)



ett bra löfte du gav....jag gav inga men nog borde även vår hund få bättre lydnandsträning....han är charmig men kommer inte då vi ropar på honom utomhus, bara inne! Så det är koppel som gäller.



God kväll och du vilken go sjal du stickat, snygg! :)

Postat av: tina

Publicerad 2009-01-14 07:31:41

Å vad flitig och duktig du är,sjalen är jättefin!Har inte kommit igång med kuddarna,är lite krum i händerna pga min värk...men det kommer andra dagar,då ska jag minsann sticka mej en kudde=)=)Vad fint med Koziolväskan till handarbetskorg!!



Ha det fint å kram på dej!



tina



Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-14 09:16:34

Hallå där!

Vad duktig du är!!! Sjalen är jättefin! imponerad Jag skulle gärna vilja sticka mig en sjal men tror inte jag har tålamod för det...

Må så gott!

Många kramar Jenny

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-14 10:37:56

Åhh vad fint! Duktig du är =) Jag ska träna mitt första pass imorgon, hoppas det går bra. Kram

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-01-14 11:08:29

Jättefin! Jag har inte testat det där receptet men efter att ha läst ditt utlåtande om det så får det nog bli lite bakning inom kort...

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-14 11:39:53

Vilken härlig dag med både virkning och träning. Jag har gått ut hårt med träningsplanerana för veckan, vi får väl se hur länge det håller. =)

Kram och ha en fin dag!

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-01-14 17:30:47

Jag vet! Du kan göra en till mig- superfin!! Hahaha!

Kram Nettan

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-15 09:14:26

Vad fint du stickat. Kan inte sticka och kommer aldrig att lära mej. Eller, jag kan men det ser inte bra ut, så det får vara.

Jag har i det tysta också lovat mej själ att få igång lydnadsträningen med hunden. Det var lång till nästa prov här på ön men då har jag ju tid på mej att bli riktigt bra. Hahaha!

/P

Postat av: Anna

Publicerad 2009-01-15 20:07:10

Önskar att jag handarbetade för det ser så hemtrvligt ut med såna "korgar".

Postat av: Fia

Publicerad 2009-01-18 16:44:25

Vilken din sjal, själv har jag gett mig i kast med att sticka ett par benvärmare. Jag gillade verkligen korgen. Vill oxå ha en!

/Fia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela