Susihus

Pysselmaja har varit i farten igen...

Publicerad 2009-01-15 22:02:54 i Pyssel

1000 tack för er glada tillrop efter min katastrofdag igår. I dag har jag inte ens tänkt på det utan det kommer säkert att lösa sig på något sätt.

När jag var i värsta pysslatagen här i trettonhelgen mellan jobb och hundträning så virkade jag ett par grytunderlägg. Vi har i dagsläget ett par så fula. Finns naturligtvis en story runt dem också. Jag hade hittat jättefina i korslagda ekstavar i någon fin butik och tyckte att det där skulle väl min svärfar kunna fixa till. Dock har vi inte riktigt samma känsla för saker och ting så jag fick ett par i furu och inte så fixade och nu håller de dessutom på att trilla i sär hela tiden. Nåja i vår mysiga garnbutik i stan Stickspår så har de gjort jättefina sittunderlägg till stolar, ja ni vet till typ sjuan och myran stolar. Kanske skulle försöka ge mig på några mindre och förkasta mina nuvarande grytunderlägg till kakelugnsmat!

Förhörde mig hur de hade gjort och det var bara att virka i ullgarn och sen tova i tvättmaskinen. Lätt ju enkelt tänkte jag så jag köpte lite garn och en supersnygg virknål i trä. Hem och började, för hur svårt kunde det vara, ingen beskrivning....hrmm efter ett tag så fick jag ge upp, det var ju ett tag sen jag virkade (20 år sen kanske huuu). Letade lite på nätet, TACK & LOV för denna källa, där fanns det bloggare så klart som glatt beskriver och visar med bild hur de hade gjort. Hejja alla bloggare som glatt delar med sig av kunskap och inspiration! Hejja er=) Så då kunde jag ju raskt fortsätta att lyssna på min talbok och virka klart. Innan tvätt såg det ut så här:

Inte mycket för världen men efter en liten såpatvätt så hände det något:


Bilder: Susihus
Var tvungen att sy på lite dekoration, fast jag vet att grytan kommer att stå lite snett...men det får det vara värt!
Är lite sugen på att kanske virka lite större liknande till våra köksstolar men vi får se.
Nu står väl mina pysselframfarter er upp i halsen, lovar jag ska skona er ett tag nu. Pysselmaja ska träna hund och påbörja ett nytt projekt i vardagsrummet i helgen Hihi=)
Skaffa er en toppen go fredag och helg!

Kommentarer

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-01-15 22:22:13

Vad fint!! Vad duktig du är!

Kram

Postat av: JONNA

Publicerad 2009-01-15 22:33:37

åh vilka fina! :)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-01-15 22:42:17

Ja du är då pysslig! Snygga blev de också...efter tvätten :D

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-16 10:12:38

Oj vad det pysslas och handarbetas här :) superfint resultat också! Har också en del pysselideér på lut, får se om det hinns med något i helgen.



Hoppas du får en riktigt skön helg, Kram!

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-16 18:26:46

Kikar in på fredagskvällen och önskar er en trevlig helg!

Kram!

Postat av: jenny

Publicerad 2009-01-16 19:04:22

men åh vad fina saker du gör!! pricken över i med den lilla dekorationen:-)

Kram/jenny

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-16 19:56:44

Önskar dig en trevlig helg! Kram

Postat av: karina

Publicerad 2009-01-17 09:42:36

Det är super när man kan hitta tips på internet. Jättefina! Ha en bra helg!

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-01-18 11:52:53

Vad duktig du är! Är inte ofta en tvätt gör något nytt bättre men i detta fall blev det ju toppen! =) Hoppas du får en mysig söndag, kram Maja

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-01-19 18:20:46

Hoppas att du har haft en jätte mysig helg!

Kramar

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-20 11:47:01

Oj så du ligger i! Va fina de blev. Är det verkligen så lätt? Virka kan jag ju.........

/P

Postat av: K

Publicerad 2009-01-20 19:55:47

Jag avundas alla som kan handarbeta ( virka , sticka) Önskar att jag också hade tålamod och kunskap. Söta blv de iaf! Visst är ljudböcker underbara, att kunna göra två saker samtidigt är ju oss kvinnor förunnat;) ha en bra forts. på veckan!

Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela