Susihus

Kakfrossa och etiketter

Publicerad 2009-07-25 09:52:59 i Pyssel

Då har jag snart klarat av att ha semester i en hel vecka, härligt! Detta med semester är inte så svårt...tror att jag kan bli beroende av detta tillstånd! Mitt största problem är nog att coola ner och låta mig göra ingenting!

I torsdags bakade jag massor av kakor, vi hade varit ute och plockat blåbär kvällen innan och mannen har haft beställningar på rabarberblad i betong, och då ramlar det in en del rabarber i köket. Onödigt att slänga dem så jag bakade rabarberkaka, svartvinbärskaka och blåbärsmuffins. Bjöd in grannarna så vi kunde kalasa ordentligt!

Har även testat den självtorkade leran som Panduro har och många bloggare har pratat om. Jag gjorde ett gäng etiketter.

Bilder: Susihus
Gjorde en hel hög, så det kan bli en trevlig gåbortpresent i sommar, tänkte sätta några fina band och hänga dem på en liten trollhasselkvist! Kan nog funka=)

Ha en härlig helg
Sommarkramar på er

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2009-07-25 15:31:01

Perfekt fin gåbortpresent....när vill ni komma??? Har aldrig sett sådan lera men det verkar ju jättekul att "leka" lite med den.

O vilket kakkalas du har bjudit på, att du bara orkar baka så många olika sorter på en o samma gång...puh.

Vad kul att era rabarberbetongblad har blivit så poppis....

Jodu, det där med dammsugningen känner jag igen, det finns alltid något att suga upp efter ungar o hundar (ja efter oss vuxna med förstås)...



Ja då är man hemma igen, alltid skönt men vi har haft det jättetrevligt, Prag är en väldigt vacker stad (på sina ställen)...



Hoppas ni får en trevlig grillkväll, själva ska vi till syster på kräftskiva, de fick sååå många kräftor, runt 200 st, kramkram

Postat av: Susanne F

Publicerad 2009-07-25 18:36:58

Hej

Vilka fina skyltar...vad trycker du med för bokstäver...dom jag har klarar nog bara av färg

//susanne

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-07-26 10:43:13

Ja, semester kan lätt bli beroendeframkallande :0)



Vilka smarriga bakverk och snygga etiketter!



~Livet i byn

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-07-26 16:58:57

Oh, vilka fina! Du/ni är välkomna hit när ni vill. =) Med eller utan etiketter. Angående "Nattfåk" så är den rätt bra tror jag. Har inte riktigt kommit in i den, men hans förra var jättebra, så jag tror på denna också.

Vi har precis kommit hem från några dagar på västkusten, så jag har tyvärr inte kunnat svarat förut.

Kram!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-07-29 21:19:22

Vad fint och pyssligt! Jag skulle bli jätteglad om jag skulle få en sådan present då jag är värdelös på att pyssla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela