Susihus

Lite mer betong

Publicerad 2009-07-06 14:03:49 i Hem

Hoppas att ni har haft en härlig helg. Idag är jag tillbaka på jobbet, förkylningen är bättre dock inte så bra att jag tänker ge mig ut och springa enligt mitt löparschema, får väl springa ifatt senare=)

Hittade dessa bilder i datorn och inser att det var ju ett tag sen vi gjöt denna skiva och la den på plats men pga för mycket att göra har jag inte visat den för er.
Vi gjorde om 2 IKEA skåp och målade och fixade tidigare i våras och sen gjöt vi en betongskiva till och den har vi oljat och nu lagt på plats. Vi är supernöjda  med resultatet, en IKEA möbel som fick ett helt eget uttryck och design. Den står dessutom stadigt och inget man knuffar i sidled!


Bilder: Susihus

Lunchpausen är nu över så det är väl bäst att återgå till fakturor, kostnadsspecifikationer och annat roligt...(ironi!!)

Må gott i sommarvärmen
KRAM

Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-07-06 17:48:17

Sktisnyggt! Hur gjorde ni formen till den? Va det svårt? E den väldigt tung?

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2009-07-06 21:21:47

Jättefin!



Är tok-kär i betong!!



Kolla in våra altaner i betong, bygget Villa Stoor rullar vidare



Må gott och ännu en gång, jättefin möbel!!!



Maliin

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-07-06 22:23:59

Vad snyggt!

Jag måste testa att olja in betong någon gång, blev verkligen blankt och fint! Är det någon särskild olja du använt?



Ha det gott! kram Johanna

Postat av: jenny

Publicerad 2009-07-07 16:29:08

jättesnyggt!! Betong är ju bara för snyggt.

Kram

Postat av: Sara

Publicerad 2009-07-08 12:48:35

Wow vad superduktiga ni är! Hur snyggt som helst blev det.



Jag skulle vilja ha en betongskiva på mitt "utebord". Men det känns bara krångligt med formplyfa och allt jox runtomkring.

Men nu fick jag inspiration igen :)



Ha en bra dag du med!

Kramkram

Postat av: annica

Publicerad 2009-07-08 13:09:05

Tack för titten hos mig:) JÄttekul med nya ansikten i bloggvärlden:)



Åh vad snyggt det blev med betongskivan!



Kram Annica

Postat av: MO

Publicerad 2009-07-08 19:19:54

Så snyggt vännen, ni är så duktiga på att göra fina grejjer i betong.....Kul att få ett helt nytt utseende på en "vanlig" Ikeamöbel.

Ja här har sonen med varit dunderförkyld nu läääänge så vi har inte varit ute o sprungit på någon vecka nu, jo jag sprang ett par gånger själv fast det var inte lika kul/lätt utan "draghjälp"...



Krya på dig vännen o må gott i sommarvärmen, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-08 22:45:51

Så fint! Jag vill ha en vit bänk med betongskiva i hallen ala bruka Design...drömmer vidare. Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-07-09 17:06:02

snyggt! så hade jag planer på att göra på ett skåp till källaren. Men det skåpet åkte till tippen nu i stället:)) så jag njuter av din bild i stället;))

Hoppas du mår bättre!

KRAM

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-07-09 18:17:47

Läckert och lite annorlunda! Ha en trevlig torsdagkväll.

Postat av: Vårt hus vid havet

Publicerad 2009-07-09 20:33:41

Kul idé med köksskåp! Själv har jag lite "dille" på att använda köksskåp till allt möjligt, då får man ju det som man vill!

Kram / Jenny

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-07-09 23:50:05

Gud vad snyggt det blev! Jätte fint! Tycker det var en bra ide.. jag har ett liknande skåp.. hmm.. hihi..

Hoppas att förskylningen blir bättre!

kramar

Postat av: Karin/Rosa maränger

Publicerad 2009-07-13 14:18:17

SNYGGT!!!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-07-23 21:52:07

Åh, vad fint! Förstår att ni är nöjda, betong är ett riktigt häftigt material!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela