Susihus

Vårpyntat

Publicerad 2009-03-16 08:18:24 i Hem

Visst börjar det kännas att våren är på gång. Jag vårpyntade lite hemma, har tyckt att det ser lite tomt ut på trappen när granris och mossbollar åkte bort. Så i fredags inhandlade jag lite pärlhyacinter och en söt liten fågel. Hittade en krans i garaget som jag målade om, borde haft sprayfärg men det hade jag inte hemma så det fick bli lite med pensel. Inte heltäckande men det får gå så länge, lite spån, ägg och fjädrar och det ser lite vårigare ut på trappen.



Inne fick det också bli lite pärlhyacinter och fjädrar på matbordet.


Bilder: Susihus
Den söta lilla ståltrådsfåglen som jag hittade på en fantastiskt söt butik som heter Änglabacken och ligger inte mitt i stan, därav har jag inte hittade till den tidigare. Men nu kommer jag nog att titta förbi då och då, helt bedårande butik och de säljer Gerberaporslinet, så jag blev med pajform också! Hihi

Vi har haft en härlig helg med goda vänner på besök, så det har varit mycket god mat och dryck men även långa sköna promenader. Jag har även hunnit med en lite längre löparrunda, även om det var tungt i snöslasket och vi (Bono och jag) höll på att bli överkörda av en skogsmaskin som tokbackade på en skogsväg....så är jag nöjd med mig själv! Nu ska jag bara ta mig i kragen och springa lite oftare än endast på lördagar.

Ha en skön start på veckan
KRAM
Ps Glöm inte tävlingen, alla kan vara med!

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-03-16 08:59:59

Nämen, nu har ju påsken kommit till dig. Här är det fortfarande full vinter, även om det börjar töa lite på dagarna.

I dag blir det skidor igen, kanske säsongens sista?

Kram och ha en fin dag!

Postat av: Tindra

Publicerad 2009-03-16 09:06:44

Vilka härligt "påskiga" bilder , våren börjar sakta sprida sig i vissa delar av landet.

Hoppas du får en bra dag

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-03-16 13:59:39

Åh, det är så fint när man kan pynta ute. Du har gjort kanonsnyggt. Men jag får vänta ett tag för än är snön meterhög.



~Livet i byn

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-03-16 14:18:46

Tack detsamma! Din sida är jätte fin. Det här med bloggande är som en ny värld för mig, det är så roligt att få inspiration och tips från andra. Kram

Postat av: Evelyn på DesignPoint

Publicerad 2009-03-16 14:35:19

Vad fint du har gjort det! Här har vi vinter för fulla muggar än.. Trist :/

Kram, kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-16 19:38:39

Vad mysigt med lite vårpynt. Fågeln är jättefin.

Såg att ni köpt lite fint från Ikea också. Blev det bra till garderoben med tyget?

Ha det så gott!

Postat av: Sofie/Syssla

Publicerad 2009-03-16 21:41:53

Vad fint du pyntat, härligt när man börjar plocka in "vår" i hemmet, som påskpynt och våriga blommor :) Kram, Sofie

Postat av: Lena

Publicerad 2009-03-16 22:10:24

Vilka fina saker och det blev ricktigt snyggt på din trapp!



godnatt!

Postat av: MO

Publicerad 2009-03-17 15:10:59

Vilket fint vårpynt o lite påskpynt med kanske...jättefint att ha de så på trappen.



Verkar som er helg har varit skön, alltid trevligt med sällskap o långpromenader...Att ta itu med löpning, nej där går min gräns..hihi, räcker med att jag springer några varv i idrottshallen under friskispassen (tycker det är väldans trist att springa, tyvärr för det är säkert skönt), ha en fin dag vännen, kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-03-17 21:44:48

Så fint du vårpyntat! Riktigt fint arrangemang du fått till! Hmm ja, jag var ute i spåret i lördags och lider fortfarande efter årets första tur..träningsvärk... men sen va det ju spinning igår också så det bättrade säkert på värken..haha! Men det är ju så roligt att träna!

Hoppas att du har en trevlig kväll!! KRAM

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-03-17 22:40:40

Så fint du har gjort!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-20 16:10:28

Vad fint du gjort det!

Trevlig helg!

kram

Postat av: Karin/Rosa maränger

Publicerad 2009-03-22 16:16:25

Vad fint med pärlhyacinterna. Ska till Plantagen imorgon om jag hinner, måsta köpa lite frosttåliga blommor till entrekrukorna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela