Susihus

Vilken syn

Publicerad 2009-03-24 13:16:41 i Inspiration

Uppdaterat då det är något konstigt med kommentarfältet...

Måste börja med dagens stora händelse. Vi kom gående med hundarna på en av våra vanligaste löpar- och promenadrunda, och plötsligt dök det upp en gigantisk stor mörk Vildsvinsgalt på vägen och knatade rätt över och gick vidare in i skogen. Han ropa in hundarna och hinna tänka vart tar vi vägen om han går på fel håll....Huuu så stora de är dessa bjäsar! Vet mycket väl att vi har massor av vildsvin i skogarna här men har aldrig sett dem tidigare. Fick lite hjärtklappskänsla jag som går eller springer när som helst (nästan) på dygnet här...jaja får väl intala mig att de är lika rädda som jag. Om man nu inte hamnar hos mamma gris och hennes kultingar!!

Har haft en härlig vårig helg med trädgårdsstädning och lite vårplantering. Oj så skönt det är att få gå ut i trädgården igen och klippa och fixa. Lyckan är ju total när man hittar små söta gröna skott under allt ris och löv och inser att det finns hopp om grönska även i år.

Lite nytt i krukorna har det även blivit

Bono har bidragit till träflisdekorationen. Höll på bli tokig på alla hans pinnar som han flisade framför fötterna på mig tills jag kom på att jag kan ju använda dem! Hihi

Bilder: Susihus
Lite penséer på trappen fick det bli oxå. Ha nu en härlig start på veckan. Själv ska jag fundera på vilken löparrunda jag ska springa imorgon kväll, kanske få bli en asfaltstur!

KRAAAAAM

Kommentarer

Postat av: susihus

Publicerad 2009-03-24 13:34:48

Testar om det går att kommentera

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-03-24 15:47:30

Hjälp, vildsvin kan väl vara väldigt aggressiva?



Vilka fina krukor. Köpte Penseér men det är så vitt här idag så det är som ett hån.

/P

Postat av: MO

Publicerad 2009-03-24 17:48:49

Ja fy vilken otrevlig överraskning, men vilken tur att du hann kalla in killarna, vad tror du de hade gjort annars? Har aldrig mött på något vildsvin på mina promenader, o hoppas jag slipper det med...Jag har fått hjärtklappning ett par gånger på mina promenader då hundar (modell större) flugit ut från trädgårdar när jag o Maila gått förbi...gud så rädd jag har blivit då. Men jag har morskat upp mig o sagt med hög o bestämd röst, NEJ GÅ HEM MED DIG...(benen har darrat som asplöv), men hundarna (de flesta) har vänt o lommat in igen...då blir man rätt glad...ha en fin kväll, ni har väl med fått en massa snö kan jag tänka....kram

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-03-24 23:04:50

Så underbart med fint väder och trädgårdsstädning. Här är det bistert kallt och snö fortfarande. Fina arrangemang i krukorna.

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-03-25 13:06:28

Oj vad rädd jag skulle bli! Själv är jag rädd för att stöta på en björn, men de är tack och lov lite skygga av sig. Kram Sandra

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-25 13:25:53

såg det fiiina halsbandet inne hos syssla som du gjort till henne, vad fiiiint det var!! duktig du e!!!

usch då va läskigt.. såna bjässar vill man inte möta!!



kram på dig!

Postat av: tina

Publicerad 2009-03-25 14:28:49

Oj...lite läskigt är det allt med dessa bjässar som kan bli riktigt arga.

Vad fint ni gjort ute,nu blev jag inspirerad att fixa jag med.Har ju en ormhasselbuske i trädgården,får nog gå och knipsa av lite grenar både att ha ute och inne.Penseérna hade en härlig färg!!!!



Ha en fin vecka och stor kram på dej!



tina

Postat av: pia

Publicerad 2009-03-25 17:29:01

penséer...klippa och fixa...gröna knoppar, jag döör av avund, hät har vi snöhögar, en meter snö och minusgrader, de har tillåme hotat m ner till -20 på nätterna...ja Sverige är verkligen avlångt;)



Ha det bäst i vårsolen.



KRAM

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-03-25 18:12:27

Så fint du har gjort! Så härligt med lökväxter. :-)

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-03-25 19:31:21

Fy.. jag är lite rädd för vildsvin faktiskt.. dom kan ju vara farlig. Speciellt om dom har små kultingar.. brr...

vad fint du har gjort det! Det ser så underbart vårigt ut!

Kramar

Postat av: Karin

Publicerad 2009-03-26 08:32:58

Vildsvin?! USch jag skulle blivit livrädd.

Postat av: Sofie/Syssla

Publicerad 2009-03-26 09:28:03

Hua då, otäckt! Här uppe har vi inga vildsvin (så vitt jag vet!) men man har ju sett på jaktprogram att de inte är att leka med. Tur att den bara spatserade förbi er!



Vad fint du arrangerat, nu blir jag verkligen utepiffarsugen :) Snön måste bara försvinna lite mer först...



Ha en fin dag! Kram, Sofie

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-26 13:53:14

vad fint du gjort! Ja dom där vet jag springer i min ena systers skogar. Dom matar dom tror jag för att sen "jaga" dom tror jag..ja dom är inte småå..uurkk



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela