Susihus

Oh så trevlig helg

Publicerad 2009-05-05 19:47:06 i Boktips

Vilken härlig valborgshelg jag har haft. Började med att vara ledig på Valborgsmässoafton och då var det härligt sommarväder här. Jag parkerade mig efter löparturen i solstolen och tog med mig Åsa Larsson boken och blev fast. Jag har inte läst en vanlig bok på väldigt länge men nu kunde jag inte sluta, lite solbränd blev jag på kuppen innan boken var färdigläst. =)

1 maj struntade vi i alla demostrationståg och liknande vi tog tåget till Göteborg och sammanstrålade med våra goda vänner från Jönköping. Vi har bott på First hotel G, perfekt läge på stationen och mysigt hotel. På fredagen hade vi picknick i Trädgår'n och var och åt på Meet på kvällen. Lördagen ängnades åt shopping, dricka lite rosévin på en solig bar och på kvällen var vi och åt på den brasilianska krogen Tranquilo. Mmmm så mycket gott vi åt och drack där. Hallonmojito blir nog sommarens drink hemma hos oss numera. Jag åt en getosthamburgare med mojo, saltade ungsbakade potatis och en ljuvlig mangogremolata. SLURP så gott och trevligt, dessutom hade de väldigt trevlig personal!



Bild från Tranquilo

På vägen upp på tåget började jag läsa "Marley och jag" av John Grogan. Har ni läst den? Om inte gör det!


Jag skrattade så jag grät, damen bredvid mig undrade om boken var bra för hon hade hört så mycket om den=) Just kapitlet om när de försökte att gå på hundkurs var nog ett av det roligaste jag har läst på länge. Som instruktör och även hundägare så förstår jag hur de svettades och vilken vånda de hade. På vägen hem läste jag ut boken och precis innan Alvesta rullade stora tunga tårar på min kind, när man fick följa deras sista tid tillsammans med denna stora och bångstyriga men ack så levnadsglada hund.

En bok som berör och man blir varm i hjärtat!

Hoppas att ni har haft en trevlig Valborgshelg. Här har det nu blivit lite kallare och även en och annan regnskur. Det behövdes i och för sig, men oj så lätt man skämde bort sig med lite värme. För nu tycker jag det är iskallt, kan också bero på att jag fick med mig en förkylning hem från Göteborg, så nu får löparskorna vila lite....

Kram på er

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-05-05 21:42:33

Å, du har varit i mina trakter ;o)

Jag har inte läst boken, men sett filmen! Skitkul!

Kram!

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-05-05 23:09:46

Det låter som en underbar helg :-D

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-05-06 07:55:23

Tack för boktips:) Du är den andra som jag vet som påar den boken. Jag måste ta och läsa den... Vilken trevlig helg du har haft.

Postat av: Petra

Publicerad 2009-05-06 10:46:38

lät som en underbar helg, passar på önska dig en trevlig onsdag ;) kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-05-06 15:32:22

Jag har den boken på min bok-läsar-plan. Just nu är det jag och Cesar Millan som bläddrar i sidorna tillsammans. Nej, jag läser och han har skrivit.

/P

Postat av: MO

Publicerad 2009-05-06 20:10:55

Javisst blev man bortskämd den den månaden med bara sol o värme....men visst behövs regnet.

Jag har sett filmen (den är säkert inte lika bra som boken) o jag tyckte den var bra, men såklart grät jag i slutet...så sorgligt o man vet ju liksom vad man har att vänta...snyft, ha en skön kväll vännen, kramar

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-05-06 23:49:42

Den boken borde jag ta och läsa, har också hört mycket gott om den.



Svar: Tack så mycket! Kram Sandra

Postat av: ALICIA - shopping & foto

Publicerad 2009-05-07 00:02:10

åh, den har jag tänkt att läsa :D Marley och jag. den verkar jättemysig!

Postat av: Sofie/Syssla

Publicerad 2009-05-07 13:32:47

Det är verkligen härligt nu när man kan ligga ute och läsa i solen :) Det är njutning och vardagslyx på hög nivå!



Jag har sett en film för inte så länge sedan som hette Marley & I och den verkar vara baserad på boken du skriver om... Jag kan säga att filmen gav många skratt också :) Också var den rätt snyftig i slutet...



Ha en fin dag!

Kram, Sofie

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-05-07 14:13:46

Åh, vad skönt det låter! Kan verkligen rekommendera St Jörgens som jag var på i helgen med. Riktigt bra pris med!

Hhahah.. jag har inte eller läst boken än.. men också hört massa om den.. fast jag har köpt den.. bara att läsa!

Kramar

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-05-08 17:54:02

Åh! så trevligt! Tänk va skönt att kunna ha så trevligt- det kan vi leva på ett tag.nu längtar jag till Istanbul!!

Kramar i drivor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela