Susihus

Utmattad brevlåda

Publicerad 2009-05-11 20:15:10 i Trädgård

Då var det måndag igen och min envisa förkylning som jag släpade med mig hem från Göteborg förra helgen, börjar att ge med sig. Dock krävdes det en hemma dag i fredags. Jag hade ingen röst alls kvar när jag vaknade så det var bara att somna om, och som jag sov, halva dagen, kvällen och natten, vaknade på lördagen och var mycket piggare och bättre. Fick tyvärr offra en 40 års fest som vi var bjudna på fredagkvällen, så tråkigt att missa en god väns fest men ibland säger kroppen till på skarpen!

Vi har haft en fixarhelg och det har varit så skönt, ja både vädret och att få lite saker gjorda. Även om vi fick lite mer på vår lista än vad vi hade tänkt oss. För härom kvällen när vi kom hem möttes vi av en uttråkad eller utmattad brevlåda...

Vår kära "amerikanska brevlåda med röd postflagga" som vi fick när vi flyttade ihop, gav helt enkelt upp. Tråkigt innehåll, enformigt jobb eller tja....inte mycket att göra. Men någonstans måste ju postis få lägga sina räkningar och trevliga tidningar. Som tur var har vi för något år sen gett bort en brevlåda till mamma, de bytte ut den sen mot en sån stor veckolåda och denna svarta pärla hamnade på vinden.


Bilder: Susihus
Först hade vi en plan på att gjuta en platta i betong att fästa den på, då mannen är frälst i gjuteri branchen, men eftersom det där kan ta tid att göra, torka och få på plats så tyckte jag att vi får ju göra en snygg tillfällig lösning så länge. Med lite gemensam design och trix så löste mannen detta galant. Nu tycker vi dock att det blev rätt bra så betongskivan kan nog vänta lite till....

Ska bara få upp en Ej reklam skylt snabbt för idag var ju hela brevlådan full med reklam.
Vad jag har sysslat med i helgen återkommer jag om... Vad har ni hittat på?
Ha en skön start på veckan.
KRAM

Kommentarer

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-05-11 20:43:01

Jag tycker att ni kan göra lösningen permanent. Jättesnyggt! :-)



Vi har haft en skön blandning av arbete i trädgården, vila och lagom mycket umgänge med familj och vänner. :-)

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-05-11 21:09:57

Så snyggt det blev, jag vill också ha en Bruka brevlåda ute.



~Livet i byn

Postat av: Cornelia

Publicerad 2009-05-11 22:53:11

Det där blev ju jättesnyggt! Kan nog tänka mig o göra likadant när vi gör vid på framsidan där vår brevlåda står.



Vi har varit ute i trädgården hela helgen, vi fick ju sol o varmt väder igen efter regn o blåst i veckan. Vi har som sagt byggt klart förrådet, jag har skolat om plantor, planterat nytt o flyttat om lite :-)

Postat av: Petra

Publicerad 2009-05-12 07:16:44

riktigt snyggt! hoppas du får en toppen dag, kraam

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-05-12 09:03:45

Det där blev ju jättesnyggt tycker jag. Vår brevlåda ser bedrövlig ut och planerna på en Brukalåda huserar i mitt huvud, tyvärr än så länge endast i huvudet... Skönt att du mår bättre. Ha en bra tisdag.

Postat av: Karin

Publicerad 2009-05-12 09:42:41

Vad snyggt! Gillar särskilt det som brevlådan sitter fast på, bräderna eller vad man nu säger :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-05-14 09:53:03

Verkligen jättesnyggt !!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela