Susihus

Vilken sommar helg...

Publicerad 2009-09-22 08:49:22 i Resor

Vilket härligt sommarväder det har varit i helgen, i allafall här i södra delen av Sverige. Hoppas att det har varit lika fint i hela landet. Det har varit 20-24 grader och strålande sol, mmmm lovely! Vi har verkligen varit ute hela helgen, fikat, ätit ute och en hel del hundträning har det blivit i det fina vädret.

Tyvärr har Kenzo sträckt sig lite i sitt framben när han var ute och rusade i lördagsmorgon, så för hans del har det blivit väldigt korta promenader. Nu börjar det gå åt rätt håll och han går bättre. Bono har fått för sig lite konstiga beteende i sökskogen. Han plockar rullen 10-20 meter in på första skicket, känns som det är en stresshandling och jag vet inte hur jag ska komma runt detta. Får väl helt enkelt ta och vila lite med söket och kanske köra lite spår ett tag. Rackans jag som har anmält mig till tävling, undra om man kan boka av?

När sommarkänslan ändå är kvar lite till så bjuder jag på några Gotlandsbilder till, denna gång från det härliga stället Furillen. Har ni vägarna förbi Gotland så missa inte detta och gör ett stopp på vägen på det ljuvliga Rute bageri. Mums för deras kardemummabullar!


Bilder: Susihus

Vår sista kväll på vår tältsemester så körde vi iväg ut till Furillen och lyxade till det med en restaurangmåltid. Jösses så gott, mannen tog lamm där en del lammlägg var kokt i vin i 24 timmar, helt ljuvligt gott. Jag tog en Entrcôte från en lokalgård där de fick massage och åt potatis och morötter från ölbryggeriet. Vi avnjöt lite goda ostar och creme brulé till dessert. Väldigt mätta åkte vi ifrån detta otroligt härliga ställe med läcker inredning och fantastisk trevlig personal för att krypa ner i vårt tält medans det kom lite regn. Det blev ett dyrt besök på Furillen, nja kanske inte för maten för den var värd varenda krona! Men de hade så fint porslin från Gotland och de hade jättestora fina vinglas från Kosta Boda. Så lite porslin fick vi med oss hem från Gotland och på vår andra semestertur till Kalmar passade vi på att shoppa STORA vinglas (nästan så att det går i en halvflaska) på glasbruken. Bilder på det kommer en annan dag.

Ha en toppenskön dag
Kram

Kommentarer

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-09-22 20:29:34

Åhh vad härligt och vilka underbara bilder! Ser så skönt ut!

Massa kramar

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-09-23 11:26:53

oj,oj,oj, vad jag har missat hos dig!! Åh Gotland säger jag bara!!!!!!o vad massor med fint ni gjort! Fina ljustakar! Hoppas allt är bra med jobbstarten:)) låter som stooora glas:))

KRAM

Postat av: Petra

Publicerad 2009-09-23 13:31:57

helt ljuvliga bilder :) ha en toppen onsdag. kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-09-24 11:30:30

Gotländska som jag är, har i alla fall aldrig varit på Furillen. Otroligt, ja, jag vet. Nu ska Björn Ulveus få bygga studio där. Hurra för honom!

/P

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-09-24 11:32:52

Skulle verkligen vilja åka till Gotland, jag hoppas att det blir nästa sommar. Jättefina bilder!

Kram Rebecka

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-09-24 12:50:24

Hej!!

Vår helg var oxå kanon, ja hela förra veckan var fin. Denna vecka däremot har det rgenat och blåst mycket! Har legat sjuk hela veckan så vädret har varit passande för just mig. Ha en go helg!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-09-25 08:12:46

Vädret i Skåne har också varit kanon och det ser inte ut att bli så dåligt den här helgen heller. :-)



Blir galet sugen på Gotland av dina bilder. Särskilt den sista är magisk. Trevlig helg! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela