Susihus

Tältbygge

Publicerad 2010-06-05 13:45:30 i Inspiration

Är rätt frånvarande på bloggen då jag jobbar dygnet runt med ett jätteprojekt och genomförandet är nu. Har fått några minuter över just nu och tänkte dela med mig lite av mitt jobb just nu. Vi har byggt 22 tält varav ett jättetält, dragit fram vatten, ström, bokat konferenslokaler och teknik för att 2500 personer ska kunna gå på möte i 3 dagar. Ikväll ska vi se till att ca 1800 får middag i detta jättetält som vi bl a har sett till att det har kommit upp. Samtidigt som denna festmiddag pågår är det 400 ungdomar som ska få mat och underhållning på annat håll i stan...och någonstans mitt i detta springer jag omkring.

Det går att se hela tältbygget på följande länk http://webcam.griffel.se/

Pilgrimens kappsäck

Buffé

Helstekt småländsk kotlettrad

Stens miniisterband från Åseda

Potatis och rotfrukter från stiftet ”au gratin”

Stor blandsallad med picklade grönsaker i

säsong och solrosfrön

Créme på ost från Harshults Gårdsmejeri

Örtdoftande tomatsauce

PM:s lantbröd och smör

Rabarberkompott med frisk yoghurtmousse,

crunch och maräng serverad i glas

Kaffe
Om du själv vill laga till buffén kan det vara bra att veta att det går åt:

500 kg potatis och rotfrukter

50 kg lök

300 st salladshuvuden

100 kg broccoli

100 kg blomkål

400 liter grädde och mjölk

100 kg tomater

1 600 st isterband

350 kg kotlettrad

100 kg rabarber

och så lite annat

Beräknas räcka till 1 800 personer. Bara att dela till rätt mängd för din middag...

Håll tummarna att vi har tillräckligt med ström och att maten räcker.
Goa helgkramar

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-06-05 20:18:35

Ok, vad ska man säga? Wow?

Jag har i alla fall kopierat receptet för tillfälle i framtiden.

/P

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-05 22:48:46

Jisses! Sånt typ av jobb e jättekul, men mycket jobb och stressigt!



Lycka till!

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-06-06 16:19:30

:O Jisses vilken massa mat när man läser igenom det sådär uppspaltat! Lycka till!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-06-06 18:46:49

Oj, vilket jätteprojekt! Lycka till.

Kram!

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-06-06 20:21:23

Coolt! Har du överlevt helgen?

Mamma var där igår, men det är väl ingen risk att ni sprang på varandra;-)

Hoppas allt gått bra!

Kram Nettan

ps. lördagen vi pratade om funkade- bokat och klart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela