Susihus

Längtar

Publicerad 2010-03-12 15:55:43 i Trädgård

Just nu längtar jag faktiskt efter lite vår och solsken. Här är fortfarande massor av snö och idag är det riktigt ruggigt väder, kallt och grått. Ser fram emot lite solsken imorgon när jag är ledig och hoppas att sitta ute vid husväggen och ta en kopp kaffe.

Skidsäsongen känns som den är lite över hos oss. Min älskade man föll hårt i en grym brant-isig-backe härom kvällen. Efter en sväng på akuten har de konstaterat att han har fått en kraftig blödning och har gett honom massor av värktabletter av alla dess slag. Så det blir nog ingen långtur på skidor med fikakorg denna helgen... Få se om Bono och jag ger oss ut på nårga sista skidturer innan vinterutrustningen får läggas undan för denna säsong!

Hittade dessa bilder, tagna på på en av mina absoluta favoritplatser i vår trädgård. Det är så skönt att gå och sätta sig här med en kopp kaffe när solens morgonstrålar letar sig fram på DesginHousebänken. Men det känns som det är ett tag tills man får njuta av detta:

Det ser mer ut så här (bilden tagen för någon vecka sen när det toksnöade)


Bilder: Susihus

Här syns knappt bänken av all snö. Nä nu får gärna gumman Tö komma på besök och göra det lite vårigt=)
Ha en toppenskön helg
Kram kram på er

Kommentarer

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2010-03-12 17:02:55

Vad tråkigt för din man. Hoppas att han repar sig fort.



Åh, den där bänken har jag sneglat på länge. SÅ mysig! Hur är den att sitta på egentligen?



Kram och trevlig helg!

Postat av: Dessi

Publicerad 2010-03-12 18:12:33

Usch ja, längtar verkligen efter vår och sol! Bort med all snö och trist is! Hoppas du får en härlig helg, själv ska jag på mentalbeskrivning med den lille i morgon! Kramar!

Postat av: Cornelia svarar:

Publicerad 2010-03-12 23:48:19

Aj då! Hoopas mannen e på benen snart igen!



Här finns det inte så mycket snö kvar nu, mest högaran som e bruna o fula nu. Annars e det mest grått o regnigt nu. Jag röstar för sol o värme nu!



I morron åker vi till Göteborg över helgen, hoppas på sol då, men det e tveksamt när man e på Västkusten.



Ha en skön helg o hoppas solen skiner på er!

Kram!

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-03-13 13:21:08

Hej vännen! Men, vilken otur han har- är det foten igen?

Jag längtar också...detta är väl första vintern i mitt liv som jag längtar efter att snön ska försvinna;-)

Kram och ha en go helg! Själv har jag en "rehab-dag", hihi, jag ska inte göra nåt nyttigt...

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-03-14 16:04:45

Nej, vilket tråkigt avslut på skidsäsongen för din man. Aaaaj! Hoppas att han mår bättre i dag!

Jag var ju också ut och åkte i går, det var fina spår men så fort man behövde lämna "rälsen" var det supersvårt att hålla balansen i den isiga snön.

Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-03-14 17:51:20

Precis som du längtar jag verkligen efter riktig vår och barmark.

/P

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-03-16 13:17:35

Ja nu vill vi ha vår!!! Vi har haft sol i en vecka och ska väl inte klaga..men snön kunde också få försvinna TACK!

Hoppas allt är bra!



KRAM

Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Publicerad 2010-03-16 22:54:31

Aj stackars din man, det lät smärtsamt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela