Susihus

Semesterdag 28

Publicerad 2011-08-12 09:55:23 i Före/Efter

Torsdag 11 augusti

Idag stod det att det fanns chans för sol, nåja någon grad varmare men solen var inte på besök i Växjö...
Jag tog tag i att pimpa upp mammas och I husvagn idag. Den lilla pärlan som vi har lånat under vår underbara Gotlandssemestern.


Inte så stor, men passar perfekt för 2 personer och en hund.
Det är lite för mycket färg och en trist rosa färg på gardinerna och värst är nog lampan, så jag kände för en liten förändring.
Före:


Efter:

Bilder: Susihus

Jag hade massor av vitt linnétyg över, för vi köpte det för att klä om våra matsalsstolar men sen målade vi dem istället. Så nu fick jag lite användning för det. Lampan blev väl så där men hur klär man om en liten lampa? Någon som vet så tar jag tacksamt emot förslag....
Helst hade jag velat klä om de trista dynorna också men eftersom den inte är min så hejdade jag mig lite...ja la istället in lite ljusa filtar ;)

Träning: 3 km powerwalk på morgonen, 5 km powerwalk på kvällen
Väder: Mulet runt 18 grader

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-08-12 18:04:46

Det blev ju finare. :) Hoppas att dina föräldrar blir nöjda också. :)

Har tyvärr inget tips om hur man klär om en lampa, är så opysslig. Jag köper nytt i stället.

Perfekt att få låna husvagn då man behöver. Själv är jag uppvuxen i husvagn då jag var liten, men det har inte blivit något campande i vuxen ålder. Maken vill ha husbil, så kanske framöver någon gång...

Kram kram och njut av sista semesterdagarna

Postat av: mo

Publicerad 2011-08-12 19:46:09

Hej vännen...

Så fint du har gjort, tänk vad lite tyg kan göra skillnad..

Jo det känns rätt kul att vara tillbaks igen..Du vet hur det kan vara, man är lite sådär småtrött på bloggandet så det var skönt med en låååång paus.

Har kikat in till dig då o då, men inte lämnat några spår efter mig.

Det jag missat var att Kenzo inte finns kvar hos er, så tråkigt, men helt rätt beslut..alltså värdigt slut för honom. Maila blev med dålig innan jul, hon började kissa inne o skulle kissa var 10:onde meter (kändes det som) när vi var ute o gick. Vi for till veterinären som sa att hon hade en typ knuta i slidan. Hon fick penicillin mot det. Han tyckte att en operation i hennes ålder var lite riskfyllt o han sa att hon inte hade ont av det. Det hjälpte lite men hon är definitivt inte som förr då hon kunde hålla sig en hel dag om det regnade ute..hihi. Så vi har fått anpassa oss lite efter henne, inte låta henne vara hemma själv mer än ca 4 timmar osv...lite jobbigt är att hon vill ut o kissa vääääldigt tidigt om morgnarna, fast kanske bara ett par ggr i veckan, andra morgnar kan hon ligga till 9...Jaja, hon är snart 12 år så man vet ju vart hän det barkar...

Ha en härlig helg, kramar på dig

Postat av: Saran

Publicerad 2011-08-13 09:32:18

Hej Sus! Vad fint det blev! Jag köpte en ny lampskärm som jag monterade dit, köpte även två små ryamattor till sittgrupperna. Sen sydde jag faktiskt om dynorna, vilket man ska göra om man har mycket tid.... Puh! Du kan se bilderna på Facebook. Kram Sara

Postat av: pia

Publicerad 2011-08-14 10:10:52

Vad fräscht det blev!!! Vi gick och tittade på nya husvagnar på årets Nolia-mässa, åååh vilka vagnar det finns! Men vi är inte ine på att ha någon just nu överhuvudtaget...

Förresten idag är det dagen då vi starta våra bloggar! Grattis på 4-års dagen!

kram:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela